- Meddelanden
- 92
- Mottagna reaktioner
- 157
- Poäng
- 327
Håller fullständigt med dig. Ångesten/stressen som man får av att dölja skulderna är jobbigare än skulderna tycker jag. Jobbigaste men bästa jag gjort är att berätta för min fru. Hon vart besviken men var villig att hjälpa mig. Det är en sån lättnad att inte behöva dölja det och istället kan fokusera på att få bort skulderna än att dölja allt. Har ni inte gjort det så gör det, berätta! Ens partner är oftast mer förstående än vad man tror.Ta råd från en som spenderat mycket tid vid brevlådan genom åren: ta tag i era problem och var ärliga istället. Jag har nog förkortat mitt liv avsevärt med att leva med stressen det innebär när man inser att brevbäraren är en sen en dag och man hinner inte vakta lådan...
Trots hur mycket skulder som helst och löneutmätning är/var min fru förstående i allt efter värsta chocken. Att idag kunna leva som en fri person utan brevlådeskräck är värt allt, trots att 2/3 av min nettolön nu utmäts.
Fick puls förut bara av att se en Postnord-bil på stan, var förknippat med en djävulsk ångest. Blev bättre när posten gick till att dela ut varannan dag, då hade jag bra dagar varannan dag. En mardröm givetvis om jag var borta någonstans under veckorna, men samtidigt var helgerna fantastiska när jag visste att det inte kommer post.
Minns hur jag vintertid gick på skornas ytterkanter så man inte kunde se mina fotsteg i snön vid brevlådan, ifall frun kom hem före mig. Jag låtsades givetvis att jag inte varit hemma under dagen.
Ja herregud vilken jävla skojare jag varit. Hoppas detta kan pusha nån av er att ta tag i sakerna istället, ni kommer förmodligen aldrig att lösa situationen med lån från Cashbuddy eller liknande. De flesta av er som lånar där kan nog, om ni är helt ärliga, erkänna att om "Moneybuddy" lanseras på måndag och erbjuder lån på 100k utan UC och allt sker via Kivra, så kommer ni söka oavsett vad räntan är.
Hoppas jag är provocerande nog för att skaka om någon av er. Gör inte som jag...