Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Cashbuddy skickar brev?

Hej!

har sökt genom nätet och forumet, Cashbuddy, om jag förstår skickar bara ETT brev hem??
Och sen inga fler? Fakturor osv?

Jag hade CB i somras och fick bara ett brev hem om själva krediten. Inga andra fakturor eller liknande. Dock betalade jag alltid i tid (autogiro) så fick inga påminnelser.

Hej! Ja okej, tänkte också ha autogiro. Det är nog ett måste! :) hur snabbt skickar dom ut brevet? Läste att det var väldigt utsmyckat med loggor och dyl

Jag fick det efter 2v kanske. Minns inte exakt. Ja det är ett vitt kuvert med en grön logga där det står Cash buddy . Jag var som en hök den perioden men frugan lyckades ändå hinna före och komma hem med brevet. Sa bara att det är reklam o slängde det framför henne oöppnat. Gick tillbaka och rotade i papperskorgen när hon hade gått.

Tycker det är lite förlegat att skicka brev finns noll poäng!

När de körde Uc hade jag 25000 kr som jag alltid betalade i tid och amorterade extra så att jag blev av med dem snabbt. Senare behövde jag 10 t och de kör nu Dun@B och så fick jag nej. Likabra men ingen logik om de uppskatrar kunder som betalar alltid i tid. Det verkar att de inte gillar att man amorterar ner snabbt ungefär som Ferratum dör efter avslutad kredit får man inte låna mer

Det gör väl inte så mycket att man får post?

Ta råd från en som spenderat mycket tid vid brevlådan genom åren: ta tag i era problem och var ärliga istället. Jag har nog förkortat mitt liv avsevärt med att leva med stressen det innebär när man inser att brevbäraren är en sen en dag och man hinner inte vakta lådan...

Trots hur mycket skulder som helst och löneutmätning är/var min fru förstående i allt efter värsta chocken. Att idag kunna leva som en fri person utan brevlådeskräck är värt allt, trots att 2/3 av min nettolön nu utmäts.

Fick puls förut bara av att se en Postnord-bil på stan, var förknippat med en djävulsk ångest. Blev bättre när posten gick till att dela ut varannan dag, då hade jag bra dagar varannan dag. En mardröm givetvis om jag var borta någonstans under veckorna, men samtidigt var helgerna fantastiska när jag visste att det inte kommer post.

Minns hur jag vintertid gick på skornas ytterkanter så man inte kunde se mina fotsteg i snön vid brevlådan, ifall frun kom hem före mig. Jag låtsades givetvis att jag inte varit hemma under dagen.

Ja herregud vilken jävla skojare jag varit. Hoppas detta kan pusha nån av er att ta tag i sakerna istället, ni kommer förmodligen aldrig att lösa situationen med lån från Cashbuddy eller liknande. De flesta av er som lånar där kan nog, om ni är helt ärliga, erkänna att om "Moneybuddy" lanseras på måndag och erbjuder lån på 100k utan UC och allt sker via Kivra, så kommer ni söka oavsett vad räntan är.

Hoppas jag är provocerande nog för att skaka om någon av er. Gör inte som jag...

Exakt varför ska du ta ett lån om du verkar livrädd att det ska komma brev?

Jag kan svara för mig själv (hur andra i tråden känner eller agerar kan jag bara gissa om).

Jag är en beroendeperson som när jag var som sjukast gjorde PRECIS ALLT för att få tag på pengar.

Idag i nyktert tillstånd kan jag se hyfsat klart hur jävla sjuk jag var och vilka störda beteenden jag hade.

Det bästa som kunde hända mig var att bli påkommen. Värsta dan i mitt liv på ett vis, en dag jag hela tiden intalade mig själv att den aldrig kommer eftersom "Moneybuddy" m.fl. kunde hålla mig flytande. Trodde jag alltså. Men min grop blev djupare och djupare för varje månad och till slut varje vecka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp