Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Cashbuddy eller Ferratum? Lån som ej syns på UC

Jag behöver ta ett litet lån som inte syns på UC (Bisnode). Vilket av dessa två skulle ni säga är enklast att få? Casbuddy eller Fairlo? Gillar Fairlos sida, den är smidig och inte så krånglig och de verkar ha snabba utbetalningar.

Fairlo syns på UC så dom går bort om du inte vill att det ska synas där..
Tack för svar. Kunde inte hitta någon info på deras hemsida och när jag googlade så fick jag ett lite tveksamt svar på denna sida: https://www.lanupplysningen.se/fairlo/

Fairlo är ett av de bästa alternativen om du letar efter en förmånlig kontokredit. Du får omedelbart svar på din ansökan och pengarna betalas ut direkt till alla storbanker. Vid ansökan görs en kreditupplysning via Bisnode och du behöver inte vara orolig över att ditt lån syns hos UC.
  • Tid för utbetalning
  • Räntor, avgifter och villkor
  • Vi jämför Fairlo mot konkurrenter
Foto av författare

Skribent: Andreas Hogmalm

Uppdaterad: 6 maj 2024
Så finansieras sidan

Har du tips på något annat lån (25.000kr) som inte syns på UC? Inte Brixo för dem har jag redan.
Nej, har inga andra tips tyvärr.
Jag tog Fairlo för ett par år sen, just för att dom inte syntes på UC och räntan var helt ok för den typen av kredit. Dock så dök dom upp på UC nån gång under förra året, plus att räntan är betydligt högre än när jag tog krediten. Vet inte om dom har ändrat igen, så att nya krediter inte syns på UC men för min del så blir Fairlo den första krediten att släcka om jag får möjlighet att ta ett samlingslån snart..

Nej, har inga andra tips tyvärr.
Jag tog Fairlo för ett par år sen, just för att dom inte syntes på UC och räntan var helt ok för den typen av kredit. Dock så dök dom upp på UC nån gång under förra året, plus att räntan är betydligt högre än när jag tog krediten. Vet inte om dom har ändrat igen, så att nya krediter inte syns på UC men för min del så blir Fairlo den första krediten att släcka om jag får möjlighet att ta ett samlingslån snart..
Tack för info om Fairlo
Det ser bra ut på deras sida.
Vad hade du för ränta innan de ändrade? Nu är den 29%

Fairlo skriver nu att dom ej tar UC längre - men hur blir det då för alla oss som helt plötsligt fick sin kredit inrapporterad till UC och förstörde hela kreditbetyget?? Borde dom inte ta bort den därifrån om dom nu slutat rapportera ??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp