Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Cash2you, samma som Cashbuddy?

Vilket inkassobolag använder cash2you? Medger de avbetalningsplan? Åker man på en missbrukskreditering?

Är det verkligen ingen som vet detta? Desamma gäller cashbuddy? Vilket inkasso samt om man riskerar missbrukskreditering om man släpper det till inkasso med Avbetalning?

Behöver verkligen veta :-(

Nästa samma läge som i vintras lite högre inkomst.
Men mitt lån på cashbuddy ligger hos inkasso på avbet plan
Därför blev jag väldigt förvånad

Hej Piraten!

Såg att du har cashbuddy på avbetalningsplan. Vilket inkasso har dem? Fick du en missbruksrapportering till UC i samband med att du fick en avbet via inkasso? Tänker på att de använder UC i sin kreditbedömning samt att inkasso brukar göra så om man inte betala in förfallet/uppsagt belopp innan förfallodagen.

Jag har fått brev med att krediten är uppsagd och att jag skall betala inom xx dagar men om en avbet renderar i missbruksrapportering till UC så får denna räkning prioriteras.

Har du inte fått chans att betala ikapp det du ligger efter?

Hjultomten

Nja fakturan är otydlig och jag tolkar det som att jag kan betala in summan för att slippa "rättsliga åtgärder". Krediten är ju inte blancoregistrerad och bör därför inte kunna missbruksrapporteras.

Har inga problem med att låta den förfalla till inkasso om avbetalningsplan finns såvida den inte missbruksrapporteras då en sådan där cashbuddy står som rapportör ser riktigt illa ut.

Du ska få möjligheten att betala igen de månader du ligger efter vid en uppsägning. Således behöver du inte lösa hela krediten direkt

Hej. Hinner inte lösa det jag missat betala. ALLA andra aktörer gör följande.

1. Uppsägning av lån bet inom 30 dagar.

2. Inkasso bet inom 8 dagar. Om lånet är blancoregistrerat via UC = missbruksregistrering.

Så är det verkligen ingen här som har/haft sitt lån från cashbuddy hos inkasso. Vilket inkasso var det och gav det en missbruksregistrering?

Cashbudddy

Hos inkasso 1150 kr/mån ingen missbruks registrering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp