Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Cash2you, cashbuddy, förskottslön inkasso.

Hej! Tänker släppa cashbuddy och cash2you i månadsskiftet. Tot är lånen på 25 000, betalar 1700 i månaden. Tänkte försöka få till en vettig avbetalningsplan , där jag får betala ett lågt belopp iaf under en begränsad tid med intrum. Alternativet är o släppa vidare till fogden, men vill göra ett försök innan dess.

Undrar även om någon lyckats få avbetalningsplan på förskottskön, är ju helt meningslöst som man håller på o snurrar deras lån varje månad. Finns säkert trådar om detta men är ändå lite nyfiken on nån har färsk info.

Mvh Nisse

Du har inte funderat på att fråga Cash2you om du kan få betala en lägre summa genom att lägga om din kredit på ett nytt antal år? Jag vet att man normalt kan göra så och därmed minska sin månadskostnad hos just dom åtminstone.

Senast ändrad:
Du har inte funderat på att fråga Cash2you om du kan få betala en lägre summa genom att lägga om din kredit på ett nytt antal år? Jag vet att man normalt kan göra så och därmed minska sina månadskostnad hos just dom åtminstone.

Ett bra tips för att få ner kostnaden, men tänkt på att om man lägger om lånet börjar annuiteten om från början, dvs man betalar nästan bara ränta och väldigt lite amortering. Om lånen är relativt nya spelar det inte så stor roll, men om man redan betalat ett par år så... Cash2you och Cashbuddy (och säkert många fler) beviljar betalningsfri månad var fjärde (eller om det var femte) månad. Det kan man sätta i system för att frigöra lite utrymme regelbundet.

Om man minskar månadskostnaden som jag föreslog är det bäst kombinerat att när man kan betala större klumpsummor :) Så man minskar det rejält med några tusenlappar när man har möjlighet istället för det livslånga duttandet dom vill att man ska hålla på med. Ha duttandet när ni måste, sen betala i klumpar när ni kan så det minskar rejält på den typen av lån som Cash2you och Cashbuddy. Dom vill ha er fast att betala 400:- i ränta och 1:- i kapital hela liven, betalar ni några tusen vissa månader istället kommer ni se skillnaden omgående :)

Får se hur jag gör , har ringt skuldrådgivning idag o ställt mig i kö, så får vi se hur jag går vidare efter det. Om jag nu struntar i o betala cashbuddy så undrar jag om det är hela beloppet som hamnar hos inkasso direkt om jag hoppar över nästa månads betalning?

/Nisse

Har du provat ringa dem?
Kundtjänst
Vardagar 9.00-12.30
0340-62 77 40

Ok jag förstår, då är det väl bara att vänta och se.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp