Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Capital Invest (Kredit24/Paycash/Cashking) bluff?

Hej gott folk.
Allt detta ovan är samma företag som drivs av en bluffare.
Kort och gott alla dessa sidor kredit24/paycash/cashking går ut på att blåsa folk genom att ta ansökningsavgifter på 349:-
Jag fick dock direkt en faktura på 800-900 :- som nu är uppe i 1200 :- hos inkasso.

Uppenbarligen fösöker man genom en massa text undvika att åka dit för att utnyttja någons oförstånd eller trångmål.

Man påpekar att man inte lånar ut, man förmedlar lån från andra kredigivare. Dock så erbjuder man ekonomisk rådgivning.

Jag har sökt i Finansinspektionens register, men hittar ingenting på Capital Adventure" eller org.nr 969753-2134. Jag tycker att verksamheten borde vara tillståndspliktig eller i varje fall anmälningspliktig. Jag tror att FI skulle uppskatta en anmälan, sådana kan göras anonymt.

Helt sjukt vilket jävla företag, oavsett om lånet går igenom ell ej så kostar det alltså
1023kr, kan för fan inte vara lagligt!

Smscash.se debiterar en ansökningsavgift på 25:-, en förmedlingsavgift/kundavgift på 349:- samt en uppläggsavgift på 649:- på alla gjorda ansökningar oavsett beslut. Total avgift: 1023:- (25:- + 349:- + 649:- = 1023:)

Registreringsår: 2010

F-Skatt: Registrerad läs mer

Telefon: 073-5081962

UTDELNINGSADRESS
MAIL BOXES ETC 655
114 11 Stockholm
Stockholms län

Status: Bolaget är aktivt
Registreringsdatum: 2010-12-16

Min fråga är, måste jag betala inkassoavgiften nu till Jurist Inkasso på 1200:- för att dessa skojare skickat dit mig?

(editerat av admin, vi publicera ej personuppgifter)

Du kanske kan bestrida skulden hos inkasso om du anser att det är en bluffaktura.

ojoj ja denna kille verkar vara i hetluften kolla på flashback så är det fler som har problem med denna,stog dessa kostnader i villkoren eller fick du reda på detta när det hamnade hos inkasso?detta är inte okej.lurendrejeri.

På deras sida under villkor står det så här: 4. Avgifter
Smscash.se debiterar en ansökningsavgift på 25:-, samt en förmedlingsavgift/kundavgift på 349:- på alla gjorda ansökningar oavsett beslut. Total avgift: 374:- (25:- + 349:- = 374:)

Finns inget om uppläggningsavgift. Det borde ju stå där.

varning

Fick ett sms från smscash i dag ,nu har dom nog läst inlägget här i forum
så försöker dom locka oss att vi ska låna innan alla har läst detta

Som redan sagts. Håll er borta från denna skojare.
Det är mycket som inte står rätt till när man kollar genom villkoren på de olika sidorna. Det är formuleringar om påminnelseavgift som normalt inte är tillåten, det är påminnelseavgifter som inte är tillåtna enligt, och en massa annat rent ut sagt bondfångeri. Detta verkar vara en bedragare som borde sitta bakom lås och bom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp