- Meddelanden
- 142
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 137
Jag vet att jag har gjort det i alla fall
Letar febrilt efter pappret men hittar inte :-(Det verkar ju som att de korrigerat något fel. Vet du att du betalt ränta till dem på det ursprungliga beloppet under 2017?
Kan man ens få böter då ett bolag skickar in ändringar så sent?Hur vet man om man får böter för att skickat in för sent kommer en faktura el drar dom fr ev skatteåterbäring? Skickade just in igen efter råkat se denna tråd och upptäckte på Skatteverket att deklarationen inte var inskickad trots jag skickat in flera ggr i april efter div. egna ändringar då.
Kollade just min inkomsdeklaration och där står nu:Fick dokument i skattemyndighetens fjopp inne på Kivra. Där hade Catalunia tagit bort och lagt tillbaka samma summa. Skattemyndigheten skriver ovan dessa två poster:
Meddelande om ändrad uppgift
Detta meddelande innehåller en sammanställning av uppgifter som har ändrats efter att inkomstdeklarationen
trycktes eller förändrats sedan tidigare översänt Meddelande om ändrad uppgift.
Har du inte några invändningar behöver du inte göra någonting. Skatteverket beskattar dig då enligt
de ändrade uppgifterna. Beslutet kommer att framgå av ditt slutskattebesked.
Kontakta ditt skattekontor så snart som möjligt om uppgift som visas på detta meddelande inte stämmer.
Det framgår vidare ingen info varför Catalunia gjorde det.
Kolla mina två senaste inlägg i tråden.Stämmer det verkligen att deklarationen inte skulle vara inskickad för att dessa bolag justerat räntorna? Den första man godkänt och skickat in borde väl gälla tills man eventuellt godkänner ändringarna och skickar in?
Jag skickade in igen, men jag har redan fått mitt slutskattebesked, så till mej kan de inte säga att jag inte skickat in i tid, dessutom får man ett kvitto som jag skrev ut och sparade, bägge gångerna.Kollade just min inkomsdeklaration och där står nu:
"Efter att du skickade in din deklaration har du gjort ändringar som inte skickats in."
Samtlidigt säger skattemyndigheten i dokumentet det skickade via Kivra om ändringen att:
"Har du inte några invändningar behöver du inte göra någonting"
Mot bakgrund av ovan nämnda tänker jag ringa skattemyndigheten i morgon. Risken kan ju finnas att om man skickar in deklarationen på nytt att skattemyndigheten uppfattar det som att man skickar in för sent och då kanske inte skattepengarna kommer i juni. Kan tillägga att jag tidigare skickat in deklarationen i tid.
Fick dokument i skattemyndighetens fjopp inne på Kivra. Där hade Catalunia tagit bort och lagt tillbaka samma summa. Skattemyndigheten skriver ovan dessa två poster:
Meddelande om ändrad uppgift
Detta meddelande innehåller en sammanställning av uppgifter som har ändrats efter att inkomstdeklarationen
trycktes eller förändrats sedan tidigare översänt Meddelande om ändrad uppgift.
Har du inte några invändningar behöver du inte göra någonting. Skatteverket beskattar dig då enligt
de ändrade uppgifterna. Beslutet kommer att framgå av ditt slutskattebesked.
Kontakta ditt skattekontor så snart som möjligt om uppgift som visas på detta meddelande inte stämmer.
Det framgår vidare ingen info varför Catalunia gjorde det.