Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ca 130 000SEK per år i endast räntor. Frågor och åter frågor...

Näe.. Inte lätt. Självmordstankarna går ju varma ibland. Men, av att läsa här får man ju ändå se att det finns hopp om en ljus framtid, även om det är några år med slit och snålt. Bara ledsen att jag sabbat för min mamma som ställt upp. :/

Näe.. Inte lätt. Självmordstankarna går ju varma ibland. Men, av att läsa här får man ju ändå se att det finns hopp om en ljus framtid, även om det är några år med slit och snålt. Bara ledsen att jag sabbat för min mamma som ställt upp. :/
Ja man sårar sina närmaste gång på gång med det där missbruket :(
Klarar din mamma av att betala den summan på lån hon tagit åt dig om du släpper allt?

Jag tror din mor blir bra mycket mer ledsen om du tar ditt liv än om du skiter i att betala på några lån...

Medlåntagare blir skyldig att betala om du ej kan, tyvärr sätter du medlåntagare i en jobbig sits då ni båda är betalningsansvariga. Inte kul.
Vid skuldsanering vet jag inte riktigt kan nog Lasseman svara på.
Varför har man spelpaus o spelar ändå?
Vill inte döma har spelpaus själv men det var ju för att hålla mig borta från spel innan allt blev ännu värre.

Samma vid skuldsanering, medlåntagare får betala allt som inte saneringsgäldenärem betalar

Nej, självmordstankarna är inte längre aktuella. MEn de fanns där, i början, när allt kändes som mest hopplöst.

Nu känns det mindre hopplöst men fortfarande jobbigt.

Har kollat med bankerna som jag ej betalat decemberräkningarna och de säger att innan min medlåntagare kommer bli betalningsskyldig kommer jag få två påminnelser och sedan läggs kostnaden på nästa månads faktura = dubbelfaktura i januari.

Först efter det är det min medlåntagare som ska betala 3 fakturor + påminnelseavgifter... Schysst! Men ja, jag är ju inte schysst som inte kan betala.

Jag tror min plan kommer vara så här i januari: betala hyra och de "vanliga" räkningarna, sen lägga in extra betalningar på SMSlånen som suger 5 000 i månaden ungefär. 2200 + 2700 vardera. Då bör jag kunna sänka de kostnaderna ganska mycket till februariräkningarna, men då är frågan hur långt efter jag hamnat med de andra räkningarna... Hua.

Budger och skuldrådgivaren har semester. Jippie!

Är ett par år sen nu men hur har det gått för dig?

Är ett par år sen nu men hur har det gått för dig?
Halloj,

jo men, ja, jag släppte allt till KFM på inrådan av skuldrådgivaren, sökt skuldsanering, avslag två gånger, sökt en tredje gång och väntar på att den utredningen ska ta fart.

Fallit in och ut ur spelmissbruk, men har senaste tiden varit stabil på den fronten. Har alla kort öppna för min familj, vi kommer väl tyvärr inte kunna bo kvar där vi bor, räntorna är för höga. Jag har utmätning av lönen, vilket går till att betala min sambo och min mamma i princip. Sålt det mesta av mina dyrbara ägodelar, eller ja, det enda jag har kvar är inte av något större andrahandsvärde.

Försökt få till vissa avbetalningsplaner med inkassobolagen, men det gör ingen skillnad tyvärr. Skuldsanering är enda vägen mot skuldfrihet. Har ett barn på två år snart, jag försöker att inte bryta ihop och tänka på hur hans framtid kommer att vara.. Min sambo och jag håller ihop iallafall, det känns otroligt skönt. Hennes släkt är väl någorlunda införstådda i vår situation, men kunde nog behövt veta mer för att kunna stötta oss ytterligare i det här, men det är ingenting jag vill kräva av henne.

På det stora hela, ser och känns rätt ljust, blir det ingen skuldsanering den här gången heller så söker jag bara igen... för jag kommer aldrig bli skuldfri annars och har, i mitt tycke, gjort precis allt i min makt för att få till en förändring.

Halloj,

jo men, ja, jag släppte allt till KFM på inrådan av skuldrådgivaren, sökt skuldsanering, avslag två gånger, sökt en tredje gång och väntar på att den utredningen ska ta fart.

Fallit in och ut ur spelmissbruk, men har senaste tiden varit stabil på den fronten. Har alla kort öppna för min familj, vi kommer väl tyvärr inte kunna bo kvar där vi bor, räntorna är för höga. Jag har utmätning av lönen, vilket går till att betala min sambo och min mamma i princip. Sålt det mesta av mina dyrbara ägodelar, eller ja, det enda jag har kvar är inte av något större andrahandsvärde.

Försökt få till vissa avbetalningsplaner med inkassobolagen, men det gör ingen skillnad tyvärr. Skuldsanering är enda vägen mot skuldfrihet. Har ett barn på två år snart, jag försöker att inte bryta ihop och tänka på hur hans framtid kommer att vara.. Min sambo och jag håller ihop iallafall, det känns otroligt skönt. Hennes släkt är väl någorlunda införstådda i vår situation, men kunde nog behövt veta mer för att kunna stötta oss ytterligare i det här, men det är ingenting jag vill kräva av henne.

På det stora hela, ser och känns rätt ljust, blir det ingen skuldsanering den här gången heller så söker jag bara igen... för jag kommer aldrig bli skuldfri annars och har, i mitt tycke, gjort precis allt i min makt för att få till en förändring.
Bra att du ändå berättade om det hela.
Hur lång tid tog det innan det blev löneutmätning?
Jag är i samma sits. Har haft spelproblem ca 10 år fram tills sep 2022 då jag berättade för min mor att jag satt i knipa och hon hjälpte mig med samlingslån, Coop 3090kr/mån. Satte spelpaus 1 år så klart när den öppnades året efter så blev det spel igen + att räntorna stigit med 4%, mina lån hördes med runt 7000-8000kr i månaden och behövde sedan ännu ett lån som hon hjälpte mig med nov 2023, ikano 2200kr/mån.
Nu det jobbiga av det hela är att jag har 1.5milj i lån sammanlagt och inte berättat exakt hur mycket det är, klarar inte av det. Ska till skuldrådgivare inom kommun på måndag, ligger nu ca 11000kr back sedan maj, då det blev spel igen efter paus men satte 1 år ännu en gång den 28 maj. Betalar såklart mammas lån, vill inte att hon hamnar i knipa.

Halloj,

Vad va anledningen/anledningarna till avslag dom första 2 gångerna? Hur stor skuld har du? Hoppas på tredje gången gillt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp