Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bytt jobb och kronofogden, vad göra?

Hej .
Jag har precis byt jobb och fick hem brevet från kronofogden. Jag tror inte kronofogden vet att jag har byt jobb . Ska man ta kontakt med kronofogden direkt att man har byt jobb ?

Tror kronofogden får reda på det ändå i och med din första lön på nya jobbet. Eftersom arbetsgivare rapporterar lön månadsvis till skatteverket numera så får kronofogden också notis om detta? Du kan alltså få en hel lön innan utmätning startar. Rätta mig gärna om jag har fel? Däremot om du planerar söka skuldsanering i framtiden kan det säkert vara bra att själv ringa och "anmäla" att du bytt jobb...

Huruvida du behöver ta kontakt med Kronofogden eller inte är naturligtvis upp till dig. Vill du ringa dit och säga att du har bytt jobb så gör det, och vill du inte meddela detta så låter du bli. Hur skulle det annars fungera?

Tycker du att det finns någon fördel för dig med att underlätta deras arbete så blir de förstås inte arga om du gör detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp