Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Byte av bank - vilken rekommenderar ni?

Som rubriken lyder så funderar vi på att byta bank men vill gärna höra åsikter från er? Vilken bank kan ni rekommendera?

Vi har Sparbanken idag.

Frågan är väl varför du vill byta bank?

Länsförsäkringar är den bank med högst kundnöjdhet.

Kolla runt jämför de olika bankerna. Har du lån så jämför du räntan tex. Har du inte lån jämför kundnöjdhet istället och vilka förmåner du kan få.

Håller också på kolla på bankbyte. Kolla med de ni är intresserade av. Undvik Handelsbanken säger jag dock.
Haft möte med DanskeBank. Ung tjej som inte visste mycket och skulle återkomma med förslag inom några dagar; efter 3 veckor inte hört nåt.
Nordea; bokat fysiskt möte nästa vecka.
Tror att det är väldigt individuellt hur man upplever bankerna och vad man vill få ut från ett samarbete. T.ex hade jag en bra relation med min bankman på Handelsbanken. Men sedan bytte han position och jag flyttade, så plötsligt efter 18 år fanns inget samarbete längre.
Om Nordea var inte funkar ska jag boka möte med SEB osv.

Funderar oxå på att byta bank, haft Swedbank i alla år!. Oxå hört att man ska undvika handelsbanken. Många som sagt!

Funderar oxå på att byta bank, haft Swedbank i alla år!. Oxå hört att man ska undvika handelsbanken. Många som sagt!

Vet du varför man ska undvika Handelsbanken? Vi har den banken i stan men aldrig ens tänkt tanken att byta till dem ändå. Varför vet jag inte egentligen men inte känts bra helt enkelt bara tror jag.

Glöm inte att en "bankman" är en annan benämning än säljare bara. Dom har i uppgift att få till lönsamma kunder

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp