Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Byta lånegivare ofta/pusslande

Tänkte bara höra om det finns någon lag hur ofta man kan söka och låna pengar från olika lånegivare? Om man t.ex tar flera nya lån med höga belopp och betalar av gamla lån. Om detta är lagligt om det är en återkommande syssla?

Förra året tog jag ett lån hos lendo och accepterade hos konsumentkredit! Är trött på att dom bara hanterar brev och inte har mina sidor online. Så sökte 150 000 kr på lendo och accepterade santander. Så tänkte amortera av 150 hos konsumentkredit och ha så här:

Santander 150 k
konsumentkredit 100 k

Dock så funderar jag på ett till lån i april på 100 k. Frågan är om detta är okej hos lånegivare eller från annan synvinkel? Om ni förstår?

Förra året tog jag ett lån hos lendo och accepterade hos konsumentkredit! Är trött på att dom bara hanterar brev och inte har mina sidor online. Så sökte 150 000 kr på lendo och accepterade santander. Så tänkte amortera av 150 hos konsumentkredit och ha så här:

Santander 150 k
konsumentkredit 100 k

Dock så funderar jag på ett till lån i april på 100 k. Frågan är om detta är okej hos lånegivare eller från annan synvinkel? Om ni förstår?
Absolut helt okej...än så länge ganska fritt land:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp