Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Byta bankkonto?

Man kommer inte runt det genom att byta bank -de kontrollerar transaktionerna 3/6 månader tillbaka (och då kan du likaväl se till att inte göra suspekta transaktioner under den tiden med befintlig bank). Ifall man inte har några/få transaktioner pga nytt bankkonto så får man avslag pga att bedömning inte kan göras. Det måste också vara kontot som lönen går till som är det som används i granskningen.
Tack för svar! Var precis det jag undrade hur lång tid tillbaka de tittar. Är det bara 3-6 månader så kan man ju lösa det men tänkte om det var 1-2 år är det ju tuffare.

Tack för svar! Var precis det jag undrade hur lång tid tillbaka de tittar. Är det bara 3-6 månader så kan man ju lösa det men tänkte om det var 1-2 år är det ju tuffare.
Kan nog finnas nån som kollar upp till ett år men ganska säker på att det inte är längre än så. Brukar stå i det finstilta när man godkänner kontrollen!

Max 6 månader tillbaka för det mesta!

Det är den som har bankkontot som lämnar tillåtelse att gå igenom transaktionerna, därav att det är tillåtet.
Förstår det, ditt svar är som skrivet för något som är solklart och besvarade inga av mina frågor. Men skulle aldrig tillåta någon att få den tillgången. Vilka banker är svinen som måste pika och kika in på detta sättet för att ge ett lån? Om du inte vet, låt någon med kunskapen besvara frågan ist. Jag är inte 12, eller otrevlig, men bestämd här och genuint nyfiken då detta var helt ny information för mig att det förekommer.
Det är lagligt att banker kollar ditt konto i samband med ansökan om lån och liknande. Du kan neka banken och du kan låta bli att godkänna Tink men då kommer ditt "ärende" avslutas. Så allt beror på hur angelägen du är att bli godkänd. Alt kan man vända sig till ngn annan bank som inte kräver Tink-verifiering för alla gör inte det, en del beslutar bara utifrån Uc.

Vilka (som erbjuder större samlingslån) använder sig av TINK idag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp