Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Byta bank?

Har swedbank som tydligen är väldigt hårda när man får inledande skuldsanering o tar bort både MasterCard, swish och bankid.
Funderar på om man borde ligga lite före o byta till ex Forex bank som tydligen låter en behålla dessa ändå.
Kan detta verka negativt i skuldsaneringsprocessen på nått sätt?

Eh va? Hur kan dom göra det? Hur ska man då kunna betala sina räkningar om dom plockar bort bank-id:et?!

Eh va? Hur kan dom göra det? Hur ska man då kunna betala sina räkningar om dom plockar bort bank-id:et?!
Får de inte enligt det nya EU-direktivet som trädde i kraft i somras.

Får de inte enligt det nya EU-direktivet som trädde i kraft i somras.

Lise, vet Du var jag kan läsa mer om detta och då är det alltså ett nytt direktiv som kom i somras?
Är det enkom vägledande eller tvingande för bankerna att följa?!

Har swedbank som tydligen är väldigt hårda när man får inledande skuldsanering o tar bort både MasterCard, swish och bankid.
Funderar på om man borde ligga lite före o byta till ex Forex bank som tydligen låter en behålla dessa ändå.
Kan detta verka negativt i skuldsaneringsprocessen på nått sätt?
Jag har Nordea och det har inte varit något krångel med visakort, swish eller bank-id när jag började min skuldsanering. Visste faktisk inte ens om att det kunde vara ett problem hos någon bank...märkligt av banken tycker jag.

Senast ändrad:
Oj jag har Swedbank...undrar hur jag ska göra då isåfall...

Min man har Swedbank och han har inte blivit av med nåt av det efter han blev beviljad skuldsanering...

Jag har också Swedbank. Inga problem med bank id eller vanligt master card. Att inte få ha ett kredit kort vid skuldsanering låter inget konstigt i mina öron, men vet inte om jag förstod rätt om det var det de var frågan om eller vanligt bankkort.

Näe kreditkortens tid är passé...skönt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp