Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Byta bank

@Lasseman tror du att min oro ens är befogad att swedbank skulle begära in underlag på transaktioner nu? Från december förra året och ett par år bakåt gäller det som jag har massor av främst speltransaktioner. Dock inga höga belopp/gång, runt 1000:- i snitt.
Ja banken kan ogilla att det finns många speltransaktioner och kan komma att be dig besvara ny kundkännedom samt skicka in underlag. Tyvärr blir de hårdare o härdare när det gäller spel och vissa andra typer av transaktioner.

Ja banken kan ogilla att det finns många speltransaktioner och kan komma att be dig besvara ny kundkännedom samt skicka in underlag. Tyvärr blir de hårdare o härdare när det gäller spel och vissa andra typer av transaktioner.
Det konstiga är att när jag försöker logga in via nätet eller appen står det att jag inte har några konto hos dem och så har det stått sen årskiftet.
Men Swish och kort samt insättning/uttag från spelsida fungerar precis som vanligt!
Gick till och med att flytta autogirona häromdagen, blev lite paff när den nya banken kunde göra det!

edit. Har bestämt mig för att ringa och döda kontot i veckan!
Som du säger ville dom antagligen att jag skulle göra en ny kundkännedom men dom har aldrig kontaktat mig öht!

edit. Vill tillägga att jag har vansinnigt mycket speltransaktion in/ut

Senast ändrad:
Det konstiga är att när jag försöker logga in via nätet eller appen står det att jag inte har några konto hos dem och så har det stått sen årskiftet.
Men Swish och kort samt insättning/uttag från spelsida fungerar precis som vanligt!
Gick till och med att flytta autogirona häromdagen, blev lite paff när den nya banken kunde göra det!

edit. Har bestämt mig för att ringa och döda kontot i veckan!
Som du säger ville dom antagligen att jag skulle göra en ny kundkännedom men dom har aldrig kontaktat mig öht!

edit. Vill tillägga att jag har vansinnigt mycket speltransaktion in/ut
Det är väldigt konstigt att det står att du inte har några konton när du kan använda Swish o BankID. De har troligtvis lagt en spärr på så att du inte kan logga in i din internetbank. Du kan ju alltid ringa bankens kundtjänst, de kan ju se. Ibland skickas meddelanden i internetbanken att man ska göra ny kundkännedom, och så missar man att se det. Då spärras kontot tills man har svarat på frågorna.

Är det bara att öppna konto i annan bank OM det värsta skulle hända och dom spärrar mig på Swedbank? Stod på Nordea att om man saknar bankID så får man gå till ett kontor för att få hjälp så det borde ju inte vara omöjligt isåfall...?

Men har du haft konton som stängts ner pga transaktioner eller liknande först då, och sen kunnat öppna i andra banker? Tror det finns vissa krav på bankerna om att det måste vara särskilda skäl för att neka kunder, men har ingen koll på hur väl det stämmer i verkligheten.
Men det spelar väl ingen roll. Du har ju inget stängt konto. Det är väl bara att skaffa fler konton nu?

Är det bara att öppna konto i annan bank OM det värsta skulle hända och dom spärrar mig på Swedbank? Stod på Nordea att om man saknar bankID så får man gå till ett kontor för att få hjälp så det borde ju inte vara omöjligt

Är det bara att öppna konto i annan bank OM det värsta skulle hända och dom spärrar mig på Swedbank? Stod på Nordea att om man saknar bankID så får man gå till ett kontor för att få hjälp så det borde ju inte vara omöjligt isåfall...?
Rekommenderar starkt att du öppnar konto i en annan bank för säkerhets skull. Jag hade seb och öppnade konto hos Nordea.

Vad händer när banken stänger ens konto. Hörde dom låser ens bankid också. Om man hunnit och byta bank, kommer bankdosa att fungera

Vad händer när banken stänger ens konto. Hörde dom låser ens bankid också. Om man hunnit och byta bank, kommer bankdosa att fungera
Om man hinner byta bank då ska man snabbt byta bankid också, så att den är skapad hos den nya banken istället, annars när de låser bankid då är det kört.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp