Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Byta bank

Alltså uc i sig spelar ingen roll för mig. Men jag undrar blir man nekad för att man har skulder hos KFM? Min tanke är Nordea då dom även har kontor där jag bor.
Du kan byta bank till Nordea dom kan inte neka dig för att du har skulder hos KFM.

Nej det är sant, tänkte mer på betalningsanmärkningar, kan det göra att man blir nekad att öppna bankkonto?
Nej men du kan få kort med vissa begränsningar, offlinespärr och sånt

Nej men du kan få kort med vissa begränsningar, offlinespärr och sånt
Vad innebär det? Jag vill bara ha ett kort som jag kan betala med i butik och på nätet typ, behöver inte va mer än så tror jag.

@Lasseman tror du att min oro ens är befogad att swedbank skulle begära in underlag på transaktioner nu? Från december förra året och ett par år bakåt gäller det som jag har massor av främst speltransaktioner. Dock inga höga belopp/gång, runt 1000:- i snitt.

@Lasseman tror du att min oro ens är befogad att swedbank skulle begära in underlag på transaktioner nu? Från december förra året och ett par år bakåt gäller det som jag har massor av främst speltransaktioner. Dock inga höga belopp/gång, runt 1000:- i snitt.
Ingen aning

Finns faktiskt banker som är ”schyssta” på det sättet. Trots alla problem jag haft genom åren har jag kunnat skaffa både konto och kort genom Skandia, Marginalen och Ica Banken.

Finns faktiskt banker som är ”schyssta” på det sättet. Trots alla problem jag haft genom åren har jag kunnat skaffa både konto och kort genom Skandia, Marginalen och Ica Banken.
Men har du haft konton som stängts ner pga transaktioner eller liknande först då, och sen kunnat öppna i andra banker? Tror det finns vissa krav på bankerna om att det måste vara särskilda skäl för att neka kunder, men har ingen koll på hur väl det stämmer i verkligheten.

Vad innebär det? Jag vill bara ha ett kort som jag kan betala med i butik och på nätet typ, behöver inte va mer än så tror jag.
Du kommer att få ett Mastercard debit eller ett Visa debit kort dvs deras vanliga bankkort utan kredit.Maestro korten från Mastercard har fasats ut sen ett år tillbaka och Nordea har bytt ut alla Electron kort under våren som var visas svar på Maestro korten.

Jag öppnat konto hos Skandia för säkerhets skull, det kan du också göra INNAN eventuella problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp