Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Byta bank?

Hej, har swedbank idag men är så trött på det som hände nu med saldon. De pajade till mina autogiron så måndag blir att höra av sig till de jag betalar till. Här även ännu inte fått tillbaka korrekt saldo.
Jag har mycket av länsförsäkringars tjänster och hade därmed även velat byta bank dit. Vet att allt kan göras digitalt men undrar tar LF någon kreditupplysning när man byter?
Har ett kreditkort och lån hos swedbank, kan jag betala de via LF nya konto? Eller måste jag ha något konto/kort kvar hos Swedbank.

även hur smidiga är LF , ni som har lf får gärna komma med tips ettc!!

Ingen upplysning togs på mig i alla fall.
Kortet ska ju gå via efaktura, lånet vet jag inte men det borde väl gå att lösa

LF påstår sig ta micro UC, både via kundtjänst och hemsida. Dock fick jag en förfrågan registrerad av just LF, de krävde även 3 månaders kontohistorik från banken man hade.
Detta var oktober 2021. Valde SEB istället.

LF påstår sig ta micro UC, både via kundtjänst och hemsida. Dock fick jag en förfrågan registrerad av just LF, de krävde även 3 månaders kontohistorik från banken man hade.
Detta var oktober 2021. Valde SEB istället.
Får ringa och höra med de nästan, har inget att dölja men försöker förbättra min uc så vill intr att de tar en hel

Får ringa och höra med de nästan, har inget att dölja men försöker förbättra min uc så vill intr att de tar en hel
Ja precis, till mig sa de när jag påpekade detta att UC registrerats och att mitt kreditbetyg ändrades pga den, att en micro UC även kan registreras och synas som en förfrågan.

Hej, har swedbank idag men är så trött på det som hände nu med saldon. De pajade till mina autogiron så måndag blir att höra av sig till de jag betalar till. Här även ännu inte fått tillbaka korrekt saldo.
Jag har mycket av länsförsäkringars tjänster och hade därmed även velat byta bank dit. Vet att allt kan göras digitalt men undrar tar LF någon kreditupplysning när man byter?
Har ett kreditkort och lån hos swedbank, kan jag betala de via LF nya konto? Eller måste jag ha något konto/kort kvar hos Swedbank.

även hur smidiga är LF , ni som har lf får gärna komma med tips ettc!!
Prova med ICA BANKEN

LF tog full uc på mig förra hösten.

Dom är väl okej men ligger efter i mycket funktionalitet i app och hemsida.
Jag har dom idag men gått tillbaka till Nordea som har bättre funktioner i app och hemsida, nackdelen med Nordea är räntor om man ska ta lån utan kunna bli förmånskund och var lite strul med att app låg nere men inte märkt det sedan jag gick tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp