Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Byta bank, behöver man ge nya banken ett kontoutdrag från gamla banken?

Någon som bytt bank någon gång? Behöver man ge nya banken ett kontoutdrag från gamla banken? Tycker det vore pinsamt om de ser alla ens transaktioner man gjort under ett år :)

Kan inte tänka mig det.

Bytt 3-4 ggr genom åren, aldrig varit något sånt

Nyfiken på den här punkten och tänkte det vore onödigt att skapa ny tråd.

Planerar att byta bank under sommaren.

Om jag t.ex. läser på Handelsbanken ser jag att de avslutar ens gamla konton åt en och flyttar autogiron osv. Rädslan är då att bankerna på något sätt skulle kommunicera om tidigare kontoutdrag eller om man är märkt som högrisk-kund hos nuvarande banken pga tidigare händelser såsom spelmissbruk och lånmissbruk. Detta borde väl defitinitvt strida mot GDPR men för tidigare missbruk så är man ju alltid lite nojjig, är det möjligt att denna info kan ges mellan banker eller är det helt omöjligt?

Det strider mot banksekretessen också.

Det var det jag tänkte, jag ser också att flera banker vill att man tar med sig antingen kontoutdrag eller årsbesked vid ansökan.

Årsbeskedet visar väl dock bara vilket saldo man har i slutet av året?

Detta kan faktiskt förekomma om banken du byter till har sitt kontor i ett motorcykelgarage i ett industriområde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp