Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Buffert

Har frågat förr men tänker att de kanske är några fler som vill svara på vad de har förr buffert i sin skuldsanering. Undrar även om det är annan ändring i förbehållsbeloppet än när ni hade löneutmätning .

Har frågat förr men tänker att de kanske är några fler som vill svara på vad de har förr buffert i sin skuldsanering. Undrar även om det är annan ändring i förbehållsbeloppet än när ni hade löneutmätning .
Har 900kr , inte haft löneutmätning.

800 kr buffert, inledande för tillfället. Ej haft någon form av utmätning så andra frågan kan jag inte svara på.

Har rikskupongskort med förmån 1100kr per månad via jobbet. Samt Friskvårdsbidrag 3000kr per år. Handläggaren gjorde en pasé på förmånerna i skuldsaneringen och baserade betalplanen endast på lönen. Delvis så får jag behålla ytterligare 1100kr per månad och 3000kr extra per år trots att jag var väldigt tydlig med exakta belopp och att de kommer användas. Vet inte hur det hade blivit med dessa i en utmätning.

Senast ändrad:
Har 900kr , inte haft löneutmätning.

800 kr buffert, inledande för tillfället. Ej haft någon form av utmätning så andra frågan kan jag inte svara på.

Har rikskupongskort med förmån 1100kr per månad via jobbet. Samt Friskvårdsbidrag 3000kr per år. Handläggaren gjorde en pasé på förmånerna i skuldsaneringen och baserade betalplanen endast på lönen. Delvis så får jag behålla ytterligare 1100kr per månad och 3000kr extra per år trots att jag var väldigt tydlig med exakta belopp och att de kommer användas. Vet inte hur det hade blivit med dessa i en utmätning.
Tack

Någon mer som vill och kan svara?
Jag o maken hade 700 kr vardera i buffertpeng under vår sanering.
Stora skillnaden mot löneutmätning jämfört saneringen var ju så klart förutom buffertpengen även de två betalfria månaderna per år.

Jag o maken hade 700 kr vardera i buffertpeng under vår sanering.
Stora skillnaden mot löneutmätning jämfört saneringen var ju så klart förutom buffertpengen även de två betalfria månaderna per år.
Förutom de 700 i buffert så var din löneutmätning i stort sett lika i belopp med skuldsanering?

Är det ändring i förbehållsbeloppet så beror det på ändrad input, typ annan hyra eller så.

Förutom de 700 i buffert så var din löneutmätning i stort sett lika i belopp med skuldsanering?
Nej det skilde i det belopp som drogs via löneutmätning till det belopp som jag betalade in på min skuldsanering. Det ena var högre o just nu kommer jag inte ihåg vilket som var högre. Är ju 8 år sen..

Jag hade 800:- i buffert om jag inte missminner mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp