Balansera sin budget och att planera sina inkomster/utgifter är en av de viktigaste grundstenarna i ekonomin. Det gäller oavsett om man har skuldsanering, utmätning, är djupt skuldsatt, om man är skuldfri om fokuserar på att spara eller om man är företagare.
Något som de flesta har gemensamt är att man antingen kan börja att budgetera och få struktur på sin ekonomi, eller att man kan bli bättre på det!
Oavsett så tycker jag att en bra budgetmall är något som alla ska ha tillgång till. Vare sig man använder min mall, bygger en egen mall eller om man hittar en på nätet som man trivs med.
Jag har laddat upp budgetmallar tidigare - Men jag tänkte att jag uppdaterar dessa för Lånforumets användare som ni kan använda om önskas.
Laddar upp 2 versioner - Den första har bara en sida och är väldigt enkel, den andra har 7 sidor om man önskar att sammanställa allt på djupet.
Mallarna är byggda i Excel och jag är lite osäker på hur dom funkar i andra programvaror.
Enkel Budgetmall:
Lösenord för alla blad är "123" om man önskar ändra några formler.
Något som de flesta har gemensamt är att man antingen kan börja att budgetera och få struktur på sin ekonomi, eller att man kan bli bättre på det!
Oavsett så tycker jag att en bra budgetmall är något som alla ska ha tillgång till. Vare sig man använder min mall, bygger en egen mall eller om man hittar en på nätet som man trivs med.
Jag har laddat upp budgetmallar tidigare - Men jag tänkte att jag uppdaterar dessa för Lånforumets användare som ni kan använda om önskas.
Laddar upp 2 versioner - Den första har bara en sida och är väldigt enkel, den andra har 7 sidor om man önskar att sammanställa allt på djupet.
Mallarna är byggda i Excel och jag är lite osäker på hur dom funkar i andra programvaror.
Enkel Budgetmall:
- Årsöversikt - Månad för Månad
- Årsöversikt - Månad för Månad
- Amortering - Kalkylator (Räknesnurra för Snöbollsmetoden och skuldlavinsmetoden)
- Skuldsammanställning - Lån & Krediter
- Skuldsanering - Betalplan
- Ekonomisk Kalender & Övrigt
- Bostadsköer
- Användarnamn & Lösenord
- Förenklat mallarna lite så att dom blir lite lättare att använda än gamla mallar.
- Skuldkalkylatorn på sida 2 för amortering är ny, samt betalplanen på sida 4 för dom som har skuldsanering.
Lösenord för alla blad är "123" om man önskar ändra några formler.
Bilagor
Senast ändrad: