Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Han menade att om du får en matkasse eller två så kan du använda dina matpengar du har på kontot istället för lån. Så tolkar jag det
Jag förstår det. Men de pengar jag har kvar behövs till annat än mat. Så det är ett lån jag behöver och frågar om tips på, inget annat.

Jag förstår det. Men de pengar jag har kvar behövs till annat än mat. Så det är ett lån jag behöver och frågar om tips på, inget annat.
Det var någon här som föreslog att låna från vänner. Tex 300 från 3 vänner tyckte det var ett bra tips. <3

Det var någon här som föreslog att låna från vänner. Tex 300 från 3 vänner tyckte det var ett bra tips. <3
Hade den möjligheten funnits så hade jag såklart inte frågat om tips på lån här. Det verkar dock som om det hittats en lösning. Frågan var ju om det fanns några lån nån kände till, och det verkar det ju inte göra. För många år sen fanns det såna mikrolån man kunde ta trots skulder. Vi som har löneutmätning får ju inte spara heller, så det sätter en lätt i knepiga situationer.

Hade den möjligheten funnits så hade jag såklart inte frågat om tips på lån här. Det verkar dock som om det hittats en lösning. Frågan var ju om det fanns några lån nån kände till, och det verkar det ju inte göra. För många år sen fanns det såna mikrolån man kunde ta trots skulder. Vi som har löneutmätning får ju inte spara heller, så det sätter en lätt i knepiga situationer.
Jag förstår. Nej jag prövade igår. Fick inte ett enda erbjudande. Sitter ju själv där tyvärr. Vill inte att det ska vara så här år ut och år in. Fruktansvärt skuldsaldo nu. Får försöka ta dag för dag och göra det bättre. Hoppas det löser sej för dej. Skulle vilja hjälpa dej men vet inte själv. :confused:

Jag förstår. Nej jag prövade igår. Fick inte ett enda erbjudande. Sitter ju själv där tyvärr. Vill inte att det ska vara så här år ut och år in. Fruktansvärt skuldsaldo nu. Får försöka ta dag för dag och göra det bättre. Hoppas det löser sej för dej. Skulle vilja hjälpa dej men vet inte själv. :confused:
Det har löst sig för min del även om det fortfarande är en skral månad, men den akuta händelsen är löst. Hoppas det ordnar sig för dig med!
Nej jag vet inte vad jag ska göra för att få ordning på det heller, behöver marginaler men det är så svårt för så fort man har nåt över är det också nåt som behöver köpas. Jag går i terapi och tänker faktiskt lyfta detta i terapin nästa gång, för jag behöver råd här, fastnar i mina egna tankar och panik.

Senast ändrad:
Det har löst sig för min del även om det fortfarande är en skral månad, men den akuta händelsen är löst. Hoppas det ordnar sig för dig med!
Nej jag vet inte vad jag ska göra för att få ordning på det heller, behöver marginaler men det är så svårt för så fort man har nåt över är det också nåt som behöver köpas. Jag går i terapi och tänker faktiskt lyfta detta i terapin nästa gång, för jag behöver råd här, fastnar i mina egna tankar och panik.
Samma här.o_O<3

Har börjat snegla mot kommande lön och utgifter. Den lönen blir det inget extra alls. Får jag lite över ska det sparas till semestern. I bästa fall blir junilönen bra. Lite semesterersättning, OB och löneökning. Det blir dock sista månaden innan det vänder nedåt igen. Min enda önskan är att ha råd med lite semester. Så jag hoppas hoppas att jag håller mig frisk och hel!

Ni andra på löneutmätning, eller annat typ existensminimum. Hur är semesterplanerna för er?

Har börjat snegla mot kommande lön och utgifter. Den lönen blir det inget extra alls. Får jag lite över ska det sparas till semestern. I bästa fall blir junilönen bra. Lite semesterersättning, OB och löneökning. Det blir dock sista månaden innan det vänder nedåt igen. Min enda önskan är att ha råd med lite semester. Så jag hoppas hoppas att jag håller mig frisk och hel!

Ni andra på löneutmätning, eller annat typ existensminimum. Hur är semesterplanerna för er?
Ska på resa med 2 barnbarn. Men måste få ihop mer pengar. Ska bo hos familjen. Måste också bidra med mat mm. Med andra ord lika rörigt fortfarande med ekonomin.. :rolleyes: . Tror du att man får behålla nått på lönen av löneförhöjningen?

Ska på resa med 2 barnbarn. Men måste få ihop mer pengar. Ska bo hos familjen. Måste också bidra med mat mm. Med andra ord lika rörigt fortfarande med ekonomin.. :rolleyes: . Tror du att man får behålla nått på lönen av löneförhöjningen?
Okej, låter mysigt men du måste ju ha råd också. Alltså löneförhöjning beror väl lite på. Har du inte ett maxbeslut lär du få behålla tills nästa gång dom kollar inkomster och utgifter iallafall.

Nu har jag skaffat mig ett nytt kollegieblock för ekonomin. Har skrivit ner vad planen är framåt. När jag ska försöka gå upp till heltid, när jag ska söka skuldsanering osv. Hur budgeten kommer se ut framåt. Semesterplanering och budget för den. Jag hoppas att det ska ge mig lite sinnesro att inte hela tiden fundera på ekonomin. Det enda jag egentligen behöver göra nu är att följa budgeten noggrannt. Jag har kämpat och slitit med saker för länge. Det är nu 7 månader sen jag fick löneutmätning och några av mina skulder har jag inte varit beredd att släppa taget om. Det har gällt skulder till tandläkare, vårdcentral och CSN. Dom förstnämnda av moraliskt skäl samt att jag vill kunna gå till tandläkaren. Det sistnämnda för att det förstör mina möjligheter att studera med studiemedel tills skulder är betald. Men så slog det mig häromdagen att hallå, inte en enda månad har det fungerat bra ekonomiskt sen jag fick löneutmätning. Att då envisas med att försöka betala vissa skulder, när det egentligen inte går ihop för att månadsbeloppen ändå blir för höga till slut. Nej. Ingen bra idé. Så nu släpper jag taget. Om exakt ALLA lån och skulder. För jag snurrar bara runt i en karusell som aldrig stannar, får ingen stabilitet.

9 dagar till lön. 600:- på kontot men har handlat mat för helgen så det är bara nästa veckas matinköp som det behöver räcka till. Ändå känns det jobbigt. Svårt. Att inte ha den friheten som jag hade förut. När vänjer man sig? För vänja mig ska jag. Det här är en prövande tid, med konsekvenser av mina egna val. Men jag ska hitta ett sätt att ta mig igenom det och ut på andra sidan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp