Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som vet om det finns nånstans man kan låna 1000:-, mikrolån alltså, trots skulder. Gäller bara 2 veckor och lite ränta har jag råd med. Verkligen sista utvägen och jag har kollat alla andra möjligheter, men pga privata omständigheter behöver jag verkligen 1000:- omgående. Har inget att sälja och ingen att låna av nära mig, för då hade jag givetvis gjort det.

Tack hörni! Ibland glömmer jag bort vilket missbruk det faktiskt varit och att det ÄR en bedrift. Stirrar mig blind på skadan mitt missbruk gjort. Det som aldrig kan göras ogjort.

Lite drygt 2 veckor till lön. 1400:- på kontot men har handlat mat för 1 vecka framåt. Det borde inte gå någon nöd på mig. Försöker andas och fokusera. Semester om 6 veckor. Jag har lite saker inplanerat och oj vad jag längtar efter denna semestern! Jag har fortfarande svårt att acceptera att jag har mindre pengar. Har inte vant mig vid livsstilen än trots att jag verkligen försöker påminna mig om att jag har det bra som har tak över huvudet, mat på bordet och ett hopp om en skuldfri framtid. Att bädda ner sig i soffan ikväll efter 2 tuffa jobbveckor, med ett glas Pepsi, och se på tv, med 2 lediga dagar framför mig. Det är lyx. Påminner mig själv igen och igen. En dag i taget.
Vad har hänt sedan detta skrevs...?

Någon som vet om det finns nånstans man kan låna 1000:-, mikrolån alltså, trots skulder. Gäller bara 2 veckor och lite ränta har jag råd med. Verkligen sista utvägen och jag har kollat alla andra möjligheter, men pga privata omständigheter behöver jag verkligen 1000:- omgående. Har inget att sälja och ingen att låna av nära mig, för då hade jag givetvis gjort det.
Vad har du för garantier att lånet betalas tillbaka?

Som jag skrev så är anledningen något som är privat då den inte enbart rör mig själv.
Garantier? Utveckla gärna? Tips på långivare?

Som jag skrev så är anledningen något som är privat då den inte enbart rör mig själv.
Garantier? Utveckla gärna? Tips på långivare?
Du är ute på djupt vatten när du sätter dig själv i situationer, alldeles oavsett hur och vilka som är inblandade, om du måste låna pengar när du har pågående löneutmätning.

Pantbanken kanske kan vara ett alternativ.

Du är ute på djupt vatten när du sätter dig själv i situationer, alldeles oavsett hur och vilka som är inblandade, om du måste låna pengar när du har pågående löneutmätning.
Det är lätt att döma när man inte har hela bilden...

Dömer inte, men du ger inte hela bilden och söker nu efter lån samtidigt som du har pågående löneutmätning.
Hon måste inte ge nån bild alls.
Att söka lån under pågående utmätning må vara en dålig idé men det vet hon redan gissar jag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp