Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har jobbat extra I ett år och dem har aldrig utmätt något från mitt extra jobb. Dem har nog missat det. Skulle dem hitta det räknar jag med att jag får ett maxbeslut på extra jobbet, det kommer inte påverka mitt förbehåll från mitt ordinarie jobb nej.
Okej, tack snälla för återkoppling.

Okej, tack snälla för återkoppling.
Säg inget till kf och jobba på. Värsta som kan hända är att dem hittar att du jobbar extra och då kommer dem kanske lägga ett maxbeslut på extra jobbet. Då kan du byta extra jobb.
Jag får ut ca 8000kr extra I månaden utöver min utmätning så jag har betalat av jätte mycket utöver mon utmätning. Behöver inte heller leva snålt.

Säg inget till kf och jobba på. Värsta som kan hända är att dem hittar att du jobbar extra och då kommer dem kanske lägga ett maxbeslut på extra jobbet. Då kan du byta extra jobb.
Jag får ut ca 8000kr extra I månaden utöver min utmätning så jag har betalat av jätte mycket utöver mon utmätning. Behöver inte heller leva snålt.
Tack, det är mitt mål när det drar igång, att jobba så mycket jag kan och betala av på skulderna, tills jag trillar av pinnen, men med förhoppning om att skulderna minskar i vart fall och inte bara betalar av på räntor.. Kan man ha löneutmätning hos två arbetsgivare om man nämner extra jobbet? Har ingen aning om jobbtimmar i förväg nämligen.
Minskar din skuld något med dina extra betalningar? Jobbar du väldigt mycket extra? Tänker bara på hur länge man orkar köra på och jobba alla dagar i veckan..

Vill inte vara den men hur är det möjligt att du får behålla så mycket? Vet kfm om det och är det lagligt?

Vad skulle brottet vara...?
Jag har ingen aning. I teorin kan man då ha ett lågt betalt jobb som det dras utmätning på och sen ha ett jobb vid sidan om som genererar större inkomster som man inte nämner? Det känns inte helt vitt
@Lasseman?

Jag har ingen aning. I teorin kan man då ha ett lågt betalt jobb som det dras utmätning på och sen ha ett jobb vid sidan om som genererar större inkomster som man inte nämner? Det känns inte helt vitt
Det kommer att uppdagas tids nog, brottsligt är det dock inte.
Sen borde det väl vara bättre att jobba heltid på det jobbet som betalar bäst?

Jag har jobbat extra I ett år och dem har aldrig utmätt något från mitt extra jobb. Dem har nog missat det. Skulle dem hitta det räknar jag med att jag får ett maxbeslut på extra jobbet, det kommer inte påverka mitt förbehåll från mitt ordinarie jobb nej.
Fast hur menar du nu? KFM räknar på din inkomst, inte på om du har 1 eller 5 olika jobb som betalar ut pengar till dig. Alltså extrajobb är ju också en inkomst som räknas. Får du ett maxbeslut kommer de inte räkna på två olika jobb/inkomster, utan "ta" allt du har i inkomst utom förbehållsbeloppet.

Mitt förbehållsbelopp minskade med en summa de räknade ut ett snitt på extrajobbet. Så fick jag inte ihop till den summan varje månad så gick jag back.

Mitt förbehållsbelopp minskade med en summa de räknade ut ett snitt på extrajobbet. Så fick jag inte ihop till den summan varje månad så gick jag back.
Man kan fatta beslutet så att inte detta problem uppstår, ordinarie beslut i huvudinkomsten och sedan maxbeslut på sidoinkomsten.
Säkerställer att förbehållet uppnås.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp