Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Härligt :). Jag bor själv och har inga barn, så, som jag brukar säga " vill jag ha någon jä**a mat, får jag göra den själv :facejoy:
Jag bor också själv, det är när min dotter kommer på besök.

Lönen bokförd på kontot och kommer in på fredag.

Lön 16500:-
Fasta utgifter 7500:-
Mat 2500:-
Sparande 1000:-
Ullared 3000:-
Övrigt (linser, medicin) 700:-
Övrigt nöjen 1800:-

Ullared är tanken att köpa ett par saker till hemmet, lite kläder, en väska och så hygienprodukter osv om det finns billigt. Det är några år sen jag var där så jag har dålig koll på utbudet. Kanske blir det inga kläder heller, jag har fastnat för Vinted på sistone Billigt, miljövänligare, roligt.

Ullared är tanken att köpa ett par saker till hemmet, lite kläder, en väska och så hygienprodukter osv om det finns billigt. Det är några år sen jag var där så jag har dålig koll på utbudet. Kanske blir det inga kläder heller, jag har fastnat för Vinted på sistone Billigt, miljövänligare, roligt.
Det var några år sedan jag var i Ullared nu, men en ganska nära vän till mig, har en bror som bor ett " stenkast" därifrån. Han säger att priserna gått upp ganska mycket nu. Vet dock inte om " mycket" är detsamma som inte billigare än andra affärer/butiker.

Det var några år sedan jag var i Ullared nu, men en ganska nära vän till mig, har en bror som bor ett " stenkast" därifrån. Han säger att priserna gått upp ganska mycket nu. Vet dock inte om " mycket" är detsamma som inte billigare än andra affärer/butiker.
Vad tråkigt. Men det får väl bli en utflykt bara, köper vad jag hittar som känns värt ^^

Jag levde med extremt begränsad budget under drygt 25 års tid. När det gällde kläder, skor och andra lite större inköp, så satsade jag på kvalité och inte lägsta pris. Hade ett jobb där jag var tvungen att vara extremt välklädd. Skrev listor på det som behövdes köpas när exempelvis vintersäsongen gick mot sitt slut, så kunde jag fynda det jag verkligen behövde "off season". Har kläder som fortfarande är lika fina och klassiska från den tiden, bl a från Max Mara, som jag kan använda igen nu när jag gått ner i vikt. Då är det ändå kläder som svarta toppar som jag använt hur många gånger som helst innan, som är lika fina. Men som sagt var måste man strikt hålla sig till det man faktiskt behöver och spara pengar så att man har när tillfälle ges. Kan säga också att när jag hade det som värst ekonomiskt, så klarade jag av att inte köpa kläder på tre år, med denna taktik. Behövde bara ett par kängor, någon sommarsko, underkläder och strumpor.
På den tiden så fanns det inte så mycket second hand som nu, och fastän jag har gott om pengar nu för tiden, så kollar jag om det kommer in "vintage" på lite olika fina märken.
Och ja, jag håller fortfarande på med mina listor både för mig, maken och hemmet, men behöver inte köpa på rea. Vi har alltid kläder som passar i alla sammanhang och behöver inte gå ut och panikköpa inför exempelvis ett bröllop, begravning e t c.

H

Min budget för denna månad lön:
Lön 12405
Fasta utg. 7037
Mat 3000
Semester 1000
Nöjen 500
Kläder hårvård mm 850

Får se hur det går denna månad. ;)

Har bara varit där en gång för typ tio år sedan och visst det var några kronor billigare per vara då, men om man sen räknade in bensin, lunch osv så gick vi nog back. Plus allt skräp som jag bara plockade på mig i farten och som sedan dess bara samlat damm.

Man måste nog vara sjukt disciplinerad om man ska tjäna något på det.
Men en galen upplevelse var det, och aldrig igen tack :facejoy:

Har bara varit där en gång för typ tio år sedan och visst det var några kronor billigare per vara då, men om man sen räknade in bensin, lunch osv så gick vi nog back. Plus allt skräp som jag bara plockade på mig i farten och som sedan dess bara samlat damm.

Man måste nog vara sjukt disciplinerad om man ska tjäna något på det.
Men en galen upplevelse var det, och aldrig igen tack :facejoy:
Jag var där för kanske 15 år sedan och aldrig mer. Köpte några billiga saker men efter första tvätt var dem nästan deformerade,bättre köpa på secondhand.

Jag var där för kanske 15 år sedan och aldrig mer. Köpte några billiga saker men efter första tvätt var dem nästan deformerade,bättre köpa på secondhand.
Detsamma, aldrig mer! Men visst typ hushållsprodukter kan man kanske få för en lite billigare slant och samma kvalité, men som sagt alla omkostnader plus att om man inte har världens självdisciplin så slinker det ner skräp..

Sen tyckte jag personligen att det var som att komma in på ett zoo, folk var som galna och sprang in i en med kundvagnen, totalt kaos :facejoy:

Detsamma, aldrig mer! Men visst typ hushållsprodukter kan man kanske få för en lite billigare slant och samma kvalité, men som sagt alla omkostnader plus att om man inte har världens självdisciplin så slinker det ner skräp..

Sen tyckte jag personligen att det var som att komma in på ett zoo, folk var som galna och sprang in i en med kundvagnen, totalt kaos :facejoy:
Det finns ett gammalt ordspråk:"jag är inte rik för att köpa billigt ".

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp