Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur gör ni med mediciner under löneutmätning? Har en medicin som kostar flera tusen. Frikortet för läkemedel tar slut i juni. Alltså behöver jag spara undan lite varje månad för att kunna hämta ut medicinen i juni. Men man får inte spara med löneutmätning. Hur ska detta gå ihop tro! Får behålla lite varje månad till mediciner men 300 kr tänker inte det man får lägga ut första uttaget
Ring KFM och förklara läget så kan du få det i en engångssumma istället för lite varje månad. Du behöver dock kunna visa upp underlag, för mig var det en skärmdump som visade namn och personnummer samt hur mycket jag hade kvar till högkostnadsskyddet. Har du frikort nu så kan du alltså få klumpsumma först när det går ut och ny period börjar, men prata med dom så kanske du får lite sinnesro.

Ring KFM och förklara läget så kan du få det i en engångssumma istället för lite varje månad. Du behöver dock kunna visa upp underlag, för mig var det en skärmdump som visade namn och personnummer samt hur mycket jag hade kvar till högkostnadsskyddet. Har du frikort nu så kan du alltså få klumpsumma först när det går ut och ny period börjar, men prata med dom så kanske du får lite sinnesro.
Tack för svar
Ska se vad de säger.
Om jag har tur kanske jag kan spara de 300 kr själv varje månad.

Den lönen var välkommen må jag säga.
Har betalat räkningar, beställt linser, medicin, hudvård. Handlat mat och förbrukningsvaror, men i lite mindre omfattning denna gången efter ett klokt inlägg här i tråden om skillnaden mellan olika länder och hur mycket mat man slänger, relaterat till storhandling.
Det lämnar mig med 4400:- kvar resten av månaden.

Kommer påsken med mycket extra utgifter för er andra? För min del så äter jag ingen påskmat direkt, men lite godis och påskmust, lite blommor och en gåva till en familjemedlem som jag vill ge något litet extra. Så ca 350:- allt som allt. Inte så farligt.

Har betalat räkningar, beställt linser, medicin, hudvård. Handlat mat och förbrukningsvaror, men i lite mindre omfattning denna gången efter ett klokt inlägg här i tråden om skillnaden mellan olika länder och hur mycket mat man slänger, relaterat till storhandling.

Kommer påsken med mycket extra utgifter för er andra? För min del så äter jag ingen påskmat direkt, men lite godis och påskmust, lite blommor och en gåva till en familjemedlem som jag vill ge något litet extra. Så ca 350:- allt som allt. Inte så farligt.
Har tur att jobba hela påsken så jag tjänar istället extra :) Sover bort dagarna så kommer inte göra nått extra hemma. Bara jag, gubben o hunden o dom får äta "där fatet har stått"..Min mammas uttryck när hon inte riktigt visste vad hon skulle laga för mat.

Har tur att jobba hela påsken så jag tjänar istället extra :) Sover bort dagarna så kommer inte göra nått extra hemma. Bara jag, gubben o hunden o dom får äta "där fatet har stått"..Min mammas uttryck när hon inte riktigt visste vad hon skulle laga för mat.
Så bra, om det är det du vill :) Det blev min tur att va ledig påsk i år, brukar oftast jobba. Har också passat på att dryga ut ledigheten med semester så en veckas välbehövd ledighet är nu min! Ska umgås med familj, vila, träna, gå promenader och bara vara. Livet i all sin enkelhet ibland :folded:

Låter som att du kan få välbehövligt lugn i själen en stund <3
För mig är Påsken lite som Julen, extrautgifter så jag känner en oro men försöker samtidigt vara så ekonomisk som det går men samtidigt så har vi påskfirandet hemma hos oss med allt vad det innebär, lax, ägg, lamm etc etc, maten är viktig för mig och det ska finnas mkt. I år kommer det inte bli några slantar i påskäggen utan bara godis och så målar vi ägg och ägg har blivit så dyrt! Men trots de extrautgifterna så finner jag en glädje i att samla familjen och i år blir det första året med barnbarnet. Så får vi snåla på maten resten av månaden, är inte så kinkig.

Så bra, om det är det du vill :) Det blev min tur att va ledig påsk i år, brukar oftast jobba. Har också passat på att dryga ut ledigheten med semester så en veckas välbehövd ledighet är nu min! Ska umgås med familj, vila, träna, gå promenader och bara vara. Livet i all sin enkelhet ibland :folded:
Ja jag har inga problem m att jobba helger o storhelger. Tänker det ger en liten extraslant på lönen.

Är ledig för en gångs skull. Firar knappt helger alls, så inga direkta utgifter. Eftersom det ska bli varmt ute, här där jag bor, så kör en kompis och jag en grillning på fredag, men bara lite korv, så ingen direkt utgift och behöver bara köpa bröd. Är bortbjuden på påskafton och tar med en vinflaska som " gå bort present", den har jag hemma, men kanske köper en liten blomma också

Låter som att du kan få välbehövligt lugn i själen en stund <3
För mig är Påsken lite som Julen, extrautgifter så jag känner en oro men försöker samtidigt vara så ekonomisk som det går men samtidigt så har vi påskfirandet hemma hos oss med allt vad det innebär, lax, ägg, lamm etc etc, maten är viktig för mig och det ska finnas mkt. I år kommer det inte bli några slantar i påskäggen utan bara godis och så målar vi ägg och ägg har blivit så dyrt! Men trots de extrautgifterna så finner jag en glädje i att samla familjen och i år blir det första året med barnbarnet. Så får vi snåla på maten resten av månaden, är inte så kinkig.
Tack, det hoppas jag ! <3
Hoppas du får en fin påsk med också med familjen. Förstår att du värdesätter att samla dom, det går nästan alltid att anpassa vad det kostar efter vad man har råd med. Viktigast att man har varandra.

Ja, det gör det, men det planerar jag för. Tycker om att spendera tid med min närmsta familj. Blir lite annorlunda i år, kommer behöver ordna med påskägg, pyssel och bakning för eget bruk. Är vädret tillåtande blir det troligtvis någon dagstur. Är bortbjuden på påskmiddag och behövde bara dyka upp.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp