- Meddelanden
- 211
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 112
Jo alla 24st är deSkickade delgivningar och inte ett enda utslag på 15 månader?
Jo alla 24st är deSkickade delgivningar och inte ett enda utslag på 15 månader?
Intressant,de tappade kanske bort dig i systemet så är du skuldfriSJo alla 24st är de
Haha tror knappast det, står inne hos kronofogden så lär inte bli bortappad nånstans med så mycke skulder fast de hade ju varit någotIntressant,de tappade kanske bort dig i systemet så är du skuldfri
Har du ringt dem och undrat?Haha tror knappast det, står inne hos kronofogden så lär inte bli bortappad nånstans med så mycke skulder fast de hade ju varit något
Ne vill väl inte de ska påskynda utmätningen såklartHar du ringt dem och undrat?
Om du inte slösade bort 200 kronor skulle du haft 4800,det kanske kommer att kännas bra nästa gång också, SLUTA med spel snälla du,inte ens för 5 kronor!Ca 2 veckor till lön, min första löneutmätning börjar egentligen då, men precis vid förra lönen fick jag mitt besked och då startade också det hela i mitt huvud. Nu får jag inte ha för mycket på kontot och börja tänka på varje krona.
Jag är väl förberedd inför allt nu, och min budget håller bättre än jag trott. Ungefär normalbeloppet på 6091 kr ( ett par hundra mer) lämnade jag på kontot för att se hur det går att leva på detta, trots en ok budget i bakfickan. Här är vi nu, som sagt efter ca 2 veckor från lön, och 2 veckor kvar.
Matkostnaden på 1500 kr kommer gå bra för mig. Jag har förvisso redan handlat mat ( ingår hygien, städ och tvättartiklar) för ca 1300 kr denna månaden, men det har vart lite väl mycket förberedelse och "inför framtiden" på den summan, så där är det lite högre just denna månaden. Tror dessutom inte jag behöver mycket mer än någon liter mjölk, fil/yougurt och kanske lite färska grönsaker för resten av månaden. Frys, kyl och skafferi är välfyllda, busskort för ett par månader inköpta och jag känner mig väl till mods.
Slösade bort 200 kr på lite spel i helgen, men det känns ok, det har jag under kontroll och får räknas som nöje/unna sig något.
Efter matinköpen och spel fanns nu 4600 kr kvar på kontot och idag kom både elräkningen och telefon/bredbandsräkningen . Jag betalade dem nu direkt, ca 1100 kr och slipper dem på nästa lön/normalbelopp. 3500 kr kvar nu på kontot och egentligen inget utöver lite mat jag behöver till nästa lön. Det här kommer gå bra, jag känner mig så lugn nu när allt är klart med att verkligen få löneutmätning. Äntligen gör jag rätt för mig igen, äntligen vet jag vad jag har att leva för, äntligen slutar brevlådan, Kivra och telefonen översvämmas av brev/samtal flera gånger per dag. Jag kan andas och leva igen.
Jag tackar verkligen för omtanken och förstår hur du tänker. Om jag ska försvara mig lite, så har mitt problem genom spel, vart roulette, det är där jag spelat bort en del pengar och gjort dumma val. Nu spelade jag på lite hästar, ihop med en annan person ( som fick skicka in, då jag själv är satt på spelpaus och inte kan eller spelar alls annars). Jag brukade även innan spela för någon lite summa, då detta är ett intresse med trav. Men just inom travet har jag aldrig haft problem att hålla mig på en liten summa att spela för. Men så gulligt av dig, och ändå så rätt tänkt att spel aldrig är bra, tar till migOm du inte slösade bort 200 kronor skulle du haft 4800,det kanske kommer att kännas bra nästa gång också, SLUTA med spel snälla du,inte ens för 5 kronor!

Låter lite konstigt att du fått en ca summa? Om du fått maxbeslut eller inte beror på vad du har i lön/inkomst och vad du får behålla. Du ska få behålla 6091 kr plus din hyra, ev resekostnad till jobb, samt lite extra om du ev har sjukdom och behöver medicin/sjukvård. Detta om du bor själv, annars räknas det lite annorlunda om du har hemmaboende barn, är gift/sambo osv. Ditt belopp på 6091 kr ska räcka till allt utöver hyra, resekostnad och ev medicin. Hur du fördelar pengarna på mat och andra utgifter bestämmer du själv, men det vanligaste är väl att man har tex fackavgift/a-kassa, el, telefon och hemförsäkring som andra fasta utgifter utöver mat och allt övrigt. Här kommer ett exempel ( som är felräknat på 91 kr för att det ska bli enklare med siffrorna)Fick nu svar om löneutmätningen. Står att jag ska betala 10000-11000 ca till utmätning. Är det maxbeslut eller inte? Hur är de 6090 kr fördelade på mat o.s.v?