Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tror faktiskt, om man ska vara helt ärlig, att mycket handlar om hur flexibel man är beredd att vara. Jag är övertygad om att jag kan få ner mina matkostnader till 2000:-, om jag drar åt lite på hur mycket jag unnar mig att "äta det jag känner för". Och jag är helt enig med dig om att man kan få bra mat även på en mindre budget!
Självfallet. Jag vet också med mig själv att jag är mer generös med val av matvaror när ekonomin tillåter. Det är egentligen helt fantastiskt vad 500kr/månad gör för skilland! Det kan jag ändå tycka att det är värt att spendera för det sociala sammanhangets skull. Åh andra sidan är det inte heller jättesvårt att hålla igen på om man tänker 125kr/vecka.

Pr
Självfallet. Jag vet också med mig själv att jag är mer generös med val av matvaror när ekonomin tillåter. Det är egentligen helt fantastiskt vad 500kr/månad gör för skilland! Det kan jag ändå tycka att det är värt att spendera för det sociala sammanhangets skull. Åh andra sidan är det inte heller jättesvårt att hålla igen på om man tänker 125kr/vecka.
Precis så! Hur mycket skulle du uppskatta att ni lägger på godis/chips/dricka och liknande per månad, och är det inräknat i matbudgeten?

Pr

Precis så! Hur mycket skulle du uppskatta att ni lägger på godis/chips/dricka och liknande per månad, och är det inräknat i matbudgeten?
Inräknat i budget och vi är inga storätare, ca 150-200kr/månad max skulle jag säga. Om ens det. Men det är inräknat och brukar köpa micropopcorn tex.

Inräknat i budget och vi är inga storätare, ca 150-200kr/månad max skulle jag säga. Om ens det. Men det är inräknat och brukar köpa micropopcorn tex.
Jag lägger gärna en extra slant på någon roligare aktivitet, som exempelvis att åka skidor i den lokala backen (liftkort och utrustning är inte dyrt men kostar likväl), äventyrsbad, glass på stranden (vilket är riktigt kostsamt) etc. Känner att det är mera värt för barndomen.

Kollade kvittot och vi handlade godis för 30kr. En 10-pack popcorn kostar ca 60kr, så ca 180kr/månad. Säg 200kr för att ha lite diff. Vi dricker inte läsk.

När jag tänker sociala sammanhang så tänkte jag lunch/fika ute på stan eller så.

Ligger säkert en del i det! Och likaså i om man uppskattar att äta ute eller hellre lagar mat hemma. Jag skulle nog gärna köpa mat ute iaf nån gång i veckan. Mer behövs egentligen inte för min del. Men dom där oregelbundna tiderna känner jag igen, och för egen del även att unna sig snacks mm lite väl ofta :rolleyes:
Jag är likadan. Det är en liten djävul som sitter på axeln . Jag äter godis och skräpmat. Tycker det är tråkigt att äta själv, så är det "synd om mej" och "behöver" godis :rolleyes:. Men det är ju jättedyrt och inte bra för hälsan. Köpt bra skor och börjat gå mer iallafall. Försöker att lyssna på ängeln på andra axeln. Men det går så där..:p

@Baklänges det är ju en riktigt låg och fin kostnad. Jag vill inte ens tänka på vad jag lagt på sånt sista året framförallt. Har alltid tränat mycket men fick hjärtproblem och träningsförbud för ett år sen och tappade mig själv totalt. Nu får jag träna igen och behöver ta tag i det och kosten.

@Hella jag känner igen mig, iaf mer sista året. Förr var jag inte sån. Ska göra ett avstamp och ta och hitta tillbaka till sundare vanor. Man mår bättre och jag tycker faktiskt det är lättare ekonomiskt också att äta sunt än massa onyttigt, även om jag vet att det finns dom som tycker motsatsen.

@Baklänges det är ju en riktigt låg och fin kostnad. Jag vill inte ens tänka på vad jag lagt på sånt sista året framförallt. Har alltid tränat mycket men fick hjärtproblem och träningsförbud för ett år sen och tappade mig själv totalt. Nu får jag träna igen och behöver ta tag i det och kosten.

@Hella jag känner igen mig, iaf mer sista året. Förr var jag inte sån. Ska göra ett avstamp och ta och hitta tillbaka till sundare vanor. Man mår bättre och jag tycker faktiskt det är lättare ekonomiskt också att äta sunt än massa onyttigt, även om jag vet att det finns dom som tycker motsatsen.
Det är jättedyrt och ohälsosamt det jag äter. Lagar mat men inte så ofta som jag skulle. Mår illa ibland när jag vräkt i mej godis. Ändå så gör jag det igen :rolleyes:

15 månader?Man nästan undrar om det är något galet. Hur mycket ränta fick du, på ett ungefär, under tid?
Japp 15 månader. Alla delgivningar är skickade. Ne ingen aning hur mycket ränta det rör sig om det ökar säkert sönder nu varje månad.. vill inte ens veta faktiskt

Japp 15 månader. Alla delgivningar är skickade. Ne ingen aning hur mycket ränta det rör sig om det ökar säkert sönder nu varje månad.. vill inte ens veta faktiskt
Skickade delgivningar och inte ett enda utslag på 15 månader?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp