Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej inte för "enklare" lagningar, bara stora grejer sa dom till mig. Optikern får man inte för men man kan få för glasögon eller linser, men då måste man först skicka in intyg på att man behöver det och att det är billigaste sorten. Hag har inte ens haft råd att gå dit och göra en ny synundersökning än, så det får vänta tills nästa år.

Ja, det är verkligen en svår press att inte ha pengar, förstår dig. Vad blir det härnäst, löneutmätning med tanke på ingen skuldsanering? Hoppas verkligen vi båda får ett bättre 2024!
Ja det blir löneutmätning. Hoppas det bli bättre.

Ni som är hos KF, hur stor skuld har ni? Och hur lång tid ska det ta er att betala av?
Hur är det när man är gift? Räknar dom annorlunda då? Eller gäller det min lön och min del av utgifter som det räknas på?

Ni som är hos KF, hur stor skuld har ni? Och hur lång tid ska det ta er att betala av?
Hur är det när man är gift? Räknar dom annorlunda då? Eller gäller det min lön och min del av utgifter som det räknas på?
Jag har 720000:-. Just nu löneutmätning på 7000:-/månad. Inom 1 år är planen att vara tillbaka på heltid (jobbar 80% idag av hälsoskäl). Då kommer det dras ca 11000:-/månad men ändå har skulderna vuxit med närmre 300000:- om 10 år. Då har jag betalat nästan 1.3 miljoner och skulden har inte minskat utan ökat. Mår illa av tanken. Mitt enda hopp är skuldsanering, som jag nu är inriktad på att göra allt jag kan för att få.

Ja det räknas lite annorlunda när man är gift/sambo. Det beror av respektives inkomster. Har en högre inkomst så räknas den stå för mer av kostnaderna som jag har förstått det. Dessutom är normalbeloppet (det man får behålla utöver hyra) lägre räknat per person. Googla "beräkna förbehållsbelopp" så kan du få en preliminär beräkning på KFMs hemsida.

Okej, tack för att du svarar.
Men då anser de bara att han ska betala mer? Ingen utmätning eller liknande görs på honom? Tycker ju inte att han ska lida för mina misstag.

1,5msek. Om 10 år kommer den ökat med 500k

Okej, tack för att du svarar.
Men då anser de bara att han ska betala mer? Ingen utmätning eller liknande görs på honom? Tycker ju inte att han ska lida för mina misstag.
Löneutmätning görs bara på den som är skuldsatt såvitt jag förstått. Men han kan absolut få betala mer på utgifter om han tjänar mer än du. Sen finns det ju utmätning av hus, bil och andra egendomar och där kan det bli mer problematiskt att undanhålla hans saker från utmätning. Finns dom i ert gemensamma hem räknas de som gemensamma och kan utmätas om man inte kan visa att det är hans enbart, vilket jag uppfattat kan vara svårt många gånger. Har ni hus?

Hur kan det vara så?Men det är värre än maffia, man betalar och betalar och efter 10 år man är 500 000 mer skyldig. Något är uppenbart fel,och någon borde reagera på det.
Varit i i något år.

Kunnat betala om ca 7.000 till löneutmätningen och dessa har inte ens räckt till räntan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp