Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har för mej att man kan ansöka om anstånd m löneutmätningen om man måste till tandläkare. Kanske inte bara vanlig undersökning men om man behöver åtgärda.
Nej tyvärr inte för vanliga lagningar, tandhygienist mm. Jag gjorde en undersökning och blev tvungen att göra en större lagning omgående, kostade 2500:- men får inget extra behålla för det, har pratat med dom på KFM. Tycker det är skevt när man lever på så lite. Men såna är reglerna i dagsläget.

Nej tyvärr inte för vanliga lagningar, tandhygienist mm. Jag gjorde en undersökning och blev tvungen att göra en större lagning omgående, kostade 2500:- men får inget extra behålla för det, har pratat med dom på KFM. Tycker det är skevt när man lever på så lite. Men såna är reglerna i dagsläget.
Så synd.

Är det någon som lever på löneutmätning som lyckas spara något? Jag har några extremt tuffa månader bakom mig. Har haft i princip några få hundralappar på kontot med mer än 2 veckor till lön flera tillfällen nu. Sjukdom, skador, sen dyr tandläkarräkning, har totalt käkat upp ekonomin. Alla mina ambitioner att spara nåt har jag fått ge upp. Jag mår verkligen dåligt av att ha så här ont om pengar. Känner mig så sårbar. Nästa månad hoppas jag verkligen det blir bättre. Kommer ju ha läneutmätning men ska ha som mål att ha 1000:-/vecka att använda och sen även att börja spara från nästa år. Nu innan jul osv är det svårt. Hur gör ni andra?
Jag känner igen den där oron och ångesten. Den är hemsk. Klumpen i magen finns där dygnet runt. Men jag hoppas det blir lättare för dig om nån månad, när du kommit in i det mer, och vet precis vad du har att röra dig med.

Jag sparar (betalar in extra) som sagt ganska flitigt, men det beror ju mycket på att jag jobbar extra… och att har jag ett rätt högt förbehållsbelopp iom barnen.

Annat man kan göra för att ”spara” pengar är ju att banta ner alla fasta utgifter. Det har gjort mycket för mig. ☺️

Jag känner igen den där oron och ångesten. Den är hemsk. Klumpen i magen finns där dygnet runt. Men jag hoppas det blir lättare för dig om nån månad, när du kommit in i det mer, och vet precis vad du har att röra dig med.

Jag sparar (betalar in extra) som sagt ganska flitigt, men det beror ju mycket på att jag jobbar extra… och att har jag ett rätt högt förbehållsbelopp iom barnen.

Annat man kan göra för att ”spara” pengar är ju att banta ner alla fasta utgifter. Det har gjort mycket för mig. ☺️
Tack!
Ja, jag har också bantat ner fasta utgifter. Bytt bland annat mobilanonnemang och internetleverantör till billigare. Men hoppas ju kunna få behålla ca 1500:- mer i månaden från januari med hjälp av jämkning. Vill verkligen inte leva så som sista månaderna, har varit en enorm press. Så jag kommer göra mitt bästa för att kunna spara bara en liten summa och ge mig själv trygghet. Kommer ha ca 5200:- kvar efter alla fasta utgifter är betalda, 6700:- om jag får behålla jämkningen.

Äpplen i påse är billigt nu. Morötter med. Potatis. Rus och bönor. De oxh äggg är typ allt jag äter

Äpplen i påse är billigt nu. Morötter med. Potatis. Rus och bönor. De oxh äggg är typ allt jag äter
Är det för att du inte har pengar eller för att du prioriterar annat än mat? Lider du inte av att äta så enformigt? Själv kommer jag även framåt prioritera att äta ordentligt lagad mat. Kan vara enkel mat men kanske en köttfärssås eller liknande och så lite billiga grönsaker till, och frukt. Sånt köper jag gärna efter säsong.

Är det för att du inte har pengar eller för att du prioriterar annat än mat? Lider du inte av att äta så enformigt? Själv kommer jag även framåt prioritera att äta ordentligt lagad mat. Kan vara enkel mat men kanske en köttfärssås eller liknande och så lite billiga grönsaker till, och frukt. Sånt köper jag gärna efter säsong.
Ja nu har jag inte pengar. Har betalat av skuld till godman. Köpt grejer åt sköldpaddan. Betalat färdtjänst. Sen el och värme 600 kr. Åt en del dyrare grejer men då blev det ju så här. Pengar slut i slutet av månaden. Köpte en bok oxå. Rakblad. Köpte lite kött och bär/yoghurt men de blev så dyrt. Sen dricker jag ju kaffe oxå men de vill jag gärna fortsätta med. Köper egna bönor och maler. Har slutat helt med snabmat godis läsk och energidryck. Dricker bara kaffe/vatten

Ja nu har jag inte pengar. Har betalat av skuld till godman. Köpt grejer åt sköldpaddan. Betalat färdtjänst. Sen el och värme 600 kr. Åt en del dyrare grejer men då blev det ju så här. Pengar slut i slutet av månaden. Köpte en bok oxå. Rakblad. Köpte lite kött och bär/yoghurt men de blev så dyrt. Sen dricker jag ju kaffe oxå men de vill jag gärna fortsätta med. Köper egna bönor och maler. Har slutat helt med snabmat godis läsk och energidryck. Dricker bara kaffe/vatten
Jag förstår. Så svårt när man lever snålt och vill få unna sig bara nåt litet men det kör hela ekonomin i botten för resten av månaden. Själv har jag bara några hundra kvar men har korv och kyckling och havregryn mm, så överlever gör jag. Men jag tycker illa om att leva såhär.

Jag förstår. Så svårt när man lever snålt och vill få unna sig bara nåt litet men det kör hela ekonomin i botten för resten av månaden. Själv har jag bara några hundra kvar men har korv och kyckling och havregryn mm, så överlever gör jag. Men jag tycker illa om att leva såhär.
Ja jag köpte 4a h3lq kycklingar och 2 stycken 2 kilos påsar med ris. De var på kort datum och halva priset men de var dyra ändå 40kr styck.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp