Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget och skuldrådgivning

Hej, har en fråga. Skulle boka en tid hos kommunens budget och skuldrådgivare, men tänker om de kommer göra någon orosanmälan eller liknande om föräldrarna kämpar med ekonomin? Vill inte att någon ytterligare förstör vårt liv, för att barnet har allt och aldrig har saknat något. Vet någon om detta är ens möjligt att de gör?

Klart det är möjligt, dom är som regel en del av socialtjänsten.
Har aldrig hört att det skett dock.

Min magkänsla är att kfm oftare gör det.

Hej, har en fråga. Skulle boka en tid hos kommunens budget och skuldrådgivare, men tänker om de kommer göra någon orosanmälan eller liknande om föräldrarna kämpar med ekonomin? Vill inte att någon ytterligare förstör vårt liv, för att barnet har allt och aldrig har saknat något. Vet någon om detta är ens möjligt att de gör?

Man kan ju också tänka som så att om man går till en budget/skuldrådgivare så vill man ju ordna upp sin situation och få stöd i det. Det visar ju på att man tar ett ansvar och gör något åt det. Det lär ju inte ses som negativt. Sen kan ju dom flesta hamna snett av olika anledningar, det behöver ju inte betyda att man blir anmäld för det.

Jag har mycket svårt att tro att det är något de gör.

Jag har arbetat inom socialtjänsten i 12 år och aldrig mottagit en orosanmälan från budget- och skuldrådgivaren.

Jag har arbetat inom socialtjänsten i 12 år och aldrig mottagit en orosanmälan från budget- och skuldrådgivaren.

Min polare som jag gick i samma klass med som liten berättade här om dagen att han fick en orosanmälan på sig för typ 10 år sedan. Han hade hamnat i fyllecell.

Nu är hans barn säkert 15-16 år gamla men den orosanmälan gick inte vidare eller vad man ska säg "las ner" direkt. Men sparas dessa orosanmälningar för alltid eller hur funkar det? Gallras det bort efter ett tag?

Anmälningar som inte leder till utredning finns kvar i två år och alla ”lobar” oavsett om du har barn eller inte skickas till socialtjänsten för hantering. Anmälningar som inte leder till utredning blir bara aktuella igen om en ny orosanmälan inkommer eller om exempelvis transportstyrelsen begär ett yttrande eller liknande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp