Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget med barn?

Hej!
Har en liten undran vad ni som har barn slösar i veckan/månaden?
Jag ser över vad vi använder pengarna till och som många andra är ju matkolumnen den största utgiften.
Vad lägger ni på nöjen? Kläder? Osv.
Tack!

Vad man slösar på barn eller totalt?

På mat lägger vi kanske 4.000 i månaden om månaden har fyra veckor om den har fem veckor lägger vi totalt 5.000 i månaden.

Men då ska det sägas att vi äter väldigt bra. Jag dricker t.e.x en liter mjölk om dagen (bara där går det åt 400 kr i månaden) vi äter kött säkert 5 dagar i veckan om inte mer.

Lax, kycklingfilé. enorma mängder ost äter vi i den här familjen :D den minsta äter ju knappt någonting förutom lite burkar då och då + ammar den stora är kräsen.Men som sagt, äter kanske inte entrecoté och oxfilé men annars är det jävligt bra mat där mejeriprodukterna står för lejonparten antar jag.

Lägger egentligen inte mer än 2000/ månad för mat (bor själv)
Köper pasta / förrådsvaror från Matsmart i bulk, ex 5kg pasta för 30kr
Sen kyckling o kött etc i butik eller via Mathem / letar efter extra priser.
Käkar väl ca 1kg kött på 2 dagar och 2kg kyckling på 3/4

Hej!
Har en liten undran vad ni som har barn slösar i veckan/månaden?
Jag ser över vad vi använder pengarna till och som många andra är ju matkolumnen den största utgiften.
Vad lägger ni på nöjen? Kläder? Osv.
Tack!
Slösar...?
Många aktiviteter, husdjur och övrigt går säkert loss på över en lax i månaden i snitt, mat icke inkluderat.
Är sparande inkluderat i detta slösande är det ytterligare en lax i månaden, får man göra avräkning för utdelningen?
Sparandet generar nog iallafall en hundring i utdelning i månaden (återinvesteras), ska denna räknas som slösande med?

Slösar...?
Många aktiviteter, husdjur och övrigt går säkert loss på över en lax i månaden i snitt, mat icke inkluderat.
Är sparande inkluderat i detta slösande är det ytterligare en lax i månaden, får man göra avräkning för utdelningen?
Sparandet generar nog iallafall en hundring i utdelning i månaden (återinvesteras), ska denna räknas som slösande med?
Ursäkta ordvalet. Slösar var fel ord. Mer vad ni gör av med på mat, kläder, nöjen.

tack ni som svarat.

På mat lägger vi kanske 4.000 i månaden om månaden har fyra veckor om den har fem veckor lägger vi totalt 5.000 i månaden.

Men då ska det sägas att vi äter väldigt bra. Jag dricker t.e.x en liter mjölk om dagen (bara där går det åt 400 kr i månaden) vi äter kött säkert 5 dagar i veckan om inte mer.

Lax, kycklingfilé. enorma mängder ost äter vi i den här familjen :D den minsta äter ju knappt någonting förutom lite burkar då och då + ammar den stora är kräsen.Men som sagt, äter kanske inte entrecoté och oxfilé men annars är det jävligt bra mat där mejeriprodukterna står för lejonparten antar jag.
Hur stor är familjen? Jag hade ett snitt på 5000:-/månad detta året och då har jag varit själv. Sinnes, ska neråt nu.

4 är vi. Men den yngsta är inte ens 10 månader så 3 är vi väl som delar på matkostnader hehe.

Men alltså vi äter extremt gott det är alltid frukt det är sallad ostar såser dippar lyxfrukstar oboy. Mycket kött och pålägg.

Det är god honung till te det är ja men allting.

Jag äter dessutom för 4 ha ha ha.

Sen ska jag vara ärlig och säga min strategi kräver tid för vi handlar i 5 olika affärer i månaden men det funkar. Man får dock avsätta 2 timmar i veckan för handla som sagt.

Vi snittar runt 8000:- i mån på Ica. 2 vuxna, 1 barn

Då borde jag kunna sänka min kostnad till 2500:- om jag anstränger mig ordentligt alltså. Jag vill gärna kunna äta bra och gott, så tack för inspo !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp