Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jag har 2000kr kvar, men allt är betalat och jag har storhandlat för hela månaden. Så det bör fungera galant. Denna månad hade jag mycket extra utgifter, annars brukar jag ha minst det dubbla kvar.
För mig hade det inte varit någon panik. Den summa är ungefär min månadsbudget för mat, ibland mindre. Har levt med ännu mindre när jag har spelat. Senaste månaderna har också haft svårt ekonomiskt och levt för mindre än 2000 kr.
Men jag hoppas över lunch och äter bara frukost och när jag kommer hem från jobbet. På jobbet har vi frukt så det brukar jag äta på jobbet.

Av nyfikenhet ? Hoppar du över lunch för det ekonomiska eller för att du inte "behöver" lunch ? Själv skulle jag aldrig hoppa över mat om jag inte var tvungen, men man är ju olika såklart 😅
Äter frukost och middag 7 dagar i veckan. Lunch äter jag bara ca 2 gånger i veckan. Kollegorna brukar gå ut och äta lunch på fredagar, då hänger jag med ibland på fredag och det är en av de ca 2 dagar jag äter lunch

Handlar väll mycket om en blandning av att jag inte alltid känner att jag behöver lunch och det ekonomiska.
------------------------------------------------
Äter också mycket liknande mat. För det är billigt att äta samma. Antingen det jag skrev ovan från Picadelli eller så denna middag (försöker hålla mig till 4-5 ingredienser - enkelt, relativt nyttigt och ekonomiskt)
Vill man ha större paket med kycklingbröstfile kan man välja ICA Basic eller Eldorado som är på 2kg, men dom är inte lika goda

Det blir det idag. Steker kycklingen (tar upp 2 filer dagen innan från frysen), potatisen i airfryer, sen tomaterna och lätt creme fraiche (som kall sås) bara som det är. Ligger på ca 55-65 kr per middag när man räknar ihop det, dricker oftast isvatten till
Vill man vara nyttig kastar man med lite broccoli i aifryern med potatisklyftorna. Vill man variera så byter man potatis mot ris, pasta eller wokkar kycklingen med nudlar. Men det är typ min go-to middagsrätt majoriteten av dagarna under skuldsaneringen haha. På helgen kan jag lägga in ett vitlöksbröd i ugnen

Senast ändrad:
Om man få en ny lön meddelar man då KFM detta om man har löneutmätning eller löser arbetsgivaren det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp