Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Stämmer, jag har skuldsanering. Betalar 4100;- från januari. Omprövat pga långtidssjukskrivning. Så december är betalfri 😊

Efter att ha sagt i över 1 år att jag ska köpa nya glasögon så har jag idag äntligen tagit mig i kragen och gjort det. Jag har såpass dålig syn att jag inte klarar mig ens hemma utan, och dom gamla glasögonen var minst sagt för dålig styrka på nu. 2200:- blev kostnaden för 1 par vanliga och 1 par solglasögon. Specsavers 2 för 1 erbjudande. Ändå inte så farligt.

Huvudvärken sista månaderna har varit katastrofal så jag hoppas att nya glasögon ska bidra till att minska den.

Precis när jag klev ut genom dörrarna från optikern kom också ett meddelande från FK och min sjukpenning är fortsatt beviljad. Så, för några månader till kan jag andas ut.

Frysen har jag varit bra på att äta ur sista tiden så jag tänker hålla lite extra utkik i januari efter bra rabatter och fylla på om det dyker upp. Det brukar bli bättre priser i mataffärerna ju längre in i januari man kommer.

Och precis när allt verkade ha ordnat sig så rasade allt. Försäkringskassan skickade meddelande i kivra och när jag ringde upp så var det mer än en sak som inte var som det skulle. Det här är exakt den otrygghet jag varit rädd för. Och även om jag förstår att detta kan lösa sig, så skrämmer det mig. För här och nu så vet jag inte om jag har en inkomst framöver eller inte, igen 💔

Och precis när allt verkade ha ordnat sig så rasade allt. Försäkringskassan skickade meddelande i kivra och när jag ringde upp så var det mer än en sak som inte var som det skulle. Det här är exakt den otrygghet jag varit rädd för. Och även om jag förstår att detta kan lösa sig, så skrämmer det mig. För här och nu så vet jag inte om jag har en inkomst framöver eller inte, igen 💔
❤️❤️❤️

Du skrev först att sjukpenningen var fortsatt beviljad? Ångra dom sig sen?
Det kommer säkert ordna sig

Dom ångrade sig inte. Det var ett felaktigt utskick som berodde på att förra handläggaren inte verkställt det tillfälliga beslutet. Det framkom också att dom för några veckor sen bett min läkare om kompletteringar och...ställt frågan om jag kan klara ett annat arbete... den informationen hade också missats att skickas till mig !
Jag har inte ord just nu. Bara en jäkla massa oro igen. Jag ska inte behöva prövas mot andra arbeten om prognosen är god för återgång i nuvarande arbete inom totalt 1 år. Det är den. Men, med denna nya information så behöver jag nu hantera en oro som jag precis trodde att jag skulle slippa.

Dom ångrade sig inte. Det var ett felaktigt utskick som berodde på att förra handläggaren inte verkställt det tillfälliga beslutet. Det framkom också att dom för några veckor sen bett min läkare om kompletteringar och...ställt frågan om jag kan klara ett annat arbete... den informationen hade också missats att skickas till mig !
Jag har inte ord just nu. Bara en jäkla massa oro igen. Jag ska inte behöva prövas mot andra arbeten om prognosen är god för återgång i nuvarande arbete inom totalt 1 år. Det är den. Men, med denna nya information så behöver jag nu hantera en oro som jag precis trodde att jag skulle slippa.
Hoppas att det går bra 😊
Vad hade läkaren svarat på om du kunde fixa ett annat jobb?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp