- Meddelanden
- 346
- Mottagna reaktioner
- 315
- Poäng
- 467
Hur budgeten har gått denna månad... inte helt enligt plan men inte helt åt skogen heller.
Matbudgeten överskreds lite och landade på 3400:- Men då är också återigen inköp ute som drickor, lunch mm inräknat. Samt att vi var ute och åt med jobbet en kväll, och jag köpte födelsedagsfika. Så, nånstans ändå rätt okej.
Däremot ingen hemkörning, foodora eller så. Så, bättring där, också tack vare att handen känts lite bättre och matlagning varit lite mindre besvärligt.
Nästan 2000:- har också gått på kläder och skor då jag köpte ett par lite dyrare vintervänliga promenadskor samt en träningsjacka att ha under vinterjackan på promenade, och ett par toppar.
Och så den där kostnaden som är så onödig och som jag borde sluta med; solariet. Men fasen vad det sitter långt in såhär års. Jag har lidit av svåra nässelutslag framåt hösten i 2 år på rad nu. Och dom försvinner av solarie, så, jag använder det som ursäkt
Vad har ni för onödiga kostnader som ni egentligen vet att ni borde sluta med utifrån ekonomiska aspekter ? För kom igen, i stort sett alla har något
Utifrån de uppgifter du själv lämnat har det funnits betalningsutrymme under flera månader utan att betalning skett enligt skuldsaneringen. Om uppgifterna stämmer kan det peka på brister i processen.Hur budgeten har gått denna månad... inte helt enligt plan men inte helt åt skogen heller.
Matbudgeten överskreds lite och landade på 3400:- Men då är också återigen inköp ute som drickor, lunch mm inräknat. Samt att vi var ute och åt med jobbet en kväll, och jag köpte födelsedagsfika. Så, nånstans ändå rätt okej.
Däremot ingen hemkörning, foodora eller så. Så, bättring där, också tack vare att handen känts lite bättre och matlagning varit lite mindre besvärligt.
Nästan 2000:- har också gått på kläder och skor då jag köpte ett par lite dyrare vintervänliga promenadskor samt en träningsjacka att ha under vinterjackan på promenade, och ett par toppar.
Och så den där kostnaden som är så onödig och som jag borde sluta med; solariet. Men fasen vad det sitter långt in såhär års. Jag har lidit av svåra nässelutslag framåt hösten i 2 år på rad nu. Och dom försvinner av solarie, så, jag använder det som ursäkt
Vad har ni för onödiga kostnader som ni egentligen vet att ni borde sluta med utifrån ekonomiska aspekter ? För kom igen, i stort sett alla har något.
Edit: Admin har redigerat inlägget för att hålla tonen saklig.
Senast redigerad av en moderator: