Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Visst är det så. Inte minst budget och hur man hanterar en ekonomi här och nu om närmsta framtiden ekonomiskt är osäker. Skönt att du får från FK ! Kommer du kunna betala det du ska till skuldsaneringen?

Jag har fått godkänt sjukpenningen av FK så får också den 26e. Är just nu sjukskriven till det datumet men med all sannolikhet blir det förlängt då man hittade skador på handen på magnetröntgen.
Jag tror nog det. Måste sätta mej ner och göra budget. Det har varit fruktansvärt rörigt flera månader. :(

Jag tror nog det. Måste sätta mej ner och göra budget. Det har varit fruktansvärt rörigt flera månader. :(
Förstår dig. Stress och oro kan ju göra det svårt, särskilt för vissa, att fokusera på det som man kanske egentligen borde. Jag är likadan men begriper nu iaf varför.

Förstår dig. Stress och oro kan ju göra det svårt, särskilt för vissa, att fokusera på det som man kanske egentligen borde. Jag är likadan men begriper nu iaf varför.
Jag tappar huvet helt när det blir för mycket. Får ta nya tag och göra bättre. När får du besked angående skadan?

Jag tappar huvet helt när det blir för mycket. Får ta nya tag och göra bättre. När får du besked angående skadan?
Jag förstår. Nästa fredag hoppas jag. Jag har ju redan läst utlåtandet i min journal kring vad som hittats på magnetröntgen så jag misstänker väl att operation kan bli aktuellt. Men vi får se.

Jag var förberedd. Jag har sagt att det inte känns lovande. Men när läkaren idag tittade på mig och sa "du är inte tillbaka inom ett halvår, det kan ta ett år" så kändes det ändå som en del av min värld rasade. :'(
Det är inte ens helt säkert att jag kommer tillbaka, men vi tror och hoppas.
Jag kommer således fortsätta med att inte betala på skuldsaneringen, jag har inte råd att göra den prioriteringen just nu. Tack till er som envist manade till att skicka in en omprövning, det visade sig ju vara befogat!

Budget då.
Jag förvaltar alltså ca 14500:-, motsvarande förbehållsbeloppet.

Hyra, el och andra nödvändiga räkningar såsom akassa, mobil mm landar på 8500:-
Jag budgeterar 2800:- på mat, och 500:- på övrigt nödvändigt.
Det blir 2700:- kvar och dom lär ju gå åt då det alltid dyker upp saker. Bland annat en medicin som varit restad länge som jag behöver åka många mil för att hämta.

Får man använda sitt friskvårdsbidrag under pågående sjukskrivning, vet någon det?

Jag var förberedd. Jag har sagt att det inte känns lovande. Men när läkaren idag tittade på mig och sa "du är inte tillbaka inom ett halvår, det kan ta ett år" så kändes det ändå som en del av min värld rasade. :'(
Jag kommer således fortsätta med att inte betala på skuldsaneringen, jag har inte råd att göra den prioriteringen just nu. Tack till er som envist manade till att skicka in en omprövning, det visade sig ju vara befogat!

Budget då.

Det blir 2700:- kvar och dom lär ju gå åt då det alltid dyker upp saker. Bland annat en medicin som varit restad länge som jag behöver åka många mil för att hämta.

Får man använda sitt friskvårdsbidrag under pågående sjukskrivning, vet någon det?
Ibland suger livet riktigt hårt! även om det för det mesta brukar lösa sig så hjälper det föga när det suger.

Budget då.

Men vilken diagnos gav doktorn dej ? Var det nåt i handen ? Om det är en arbetsskada så får du ut ersättning . Arbetsgivaren har skyldighet att anpassa dina arbetsuppgifter eller omplacera dig under tiden du är sjukskriven så du kan jobba .Det måste ju finnas NÅT du kan göra på jobbet typ 40 % .
Jag hade tjatat hål i huvudet på min chef Kopiera papper eller vad som helst .. ringa samtal … greja .. några timmar varje dag måste väl gå att ordna med .

Men vilken diagnos gav doktorn dej ? Var det nåt i handen ? Om det är en arbetsskada så får du ut ersättning . Arbetsgivaren har skyldighet att anpassa dina arbetsuppgifter eller omplacera dig under tiden du är sjukskriven så du kan jobba .Det måste ju finnas NÅT du kan göra på jobbet typ 40 % .
Jag hade tjatat hål i huvudet på min chef Kopiera papper eller vad som helst .. ringa samtal … greja .. några timmar varje dag måste väl gå att ordna med .
Ja jag har två skador i handen varpå jag är remitterad vidare till kirurg. Jag vet att arbetsgivaren har den skyldigheten, men jag vet också alla omständigheter och varför det i dagsläget är svårt. Förhoppningen är att hitta någonting framåt men det är mycket som spelar in.

Troligen arbetsskada ja men har också försämrats successivt vid saker jag gjort hemma så inte helt klarlagt. Ska prata med en som har bra koll kring det där nästa vecka.

Just nu behöver jag smälta beskedet och sen får jag ta en sak i taget när tid kommer helt enkelt. :)

Budget när livet händer. Jag försöker ta en dag i taget nu och lita på att det ordnar sig. Jag har varit ledsen sista dagarna. Tankarna snurrar som en centrifug på speed.
Men jag har en plan och jag måste orka hålla kvar vid den nu, och ta en vecka i taget.

När det gäller ekonomin så tror jag att jag just ju behöver bryta ner budgeten lite.
2500:- är kvar på matbudget och 2700:- är kvar på övrigt. Så 5200:-/4 veckor = 1300:- i veckan ungefär.
När jag går hemma såhär så drar kostnaderna lätt iväg. Det blir långa dagar. Man handlar lite extra och man vill gärna göra något mer än att gå promenader, träna det man kan, och sköta hemmet.
Men på 1300:- veckan kanske man kan räkna med att 200-300:- ska vara lite safety om nåt dyker upp, sen ca 500:- på mat och 500:- på nöjen/övrigt. 500:- på mat är inte så mycket men jag räknar med att inte behöva köpa så mycket kött då det finns mycket i frysen.

Får man sälja saker på tex Vinted som sjukskriven eller skulle det räknas som arbete ? Vi pratar inte om ett värde över 5000:- förmodligen låååångt mindre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp