- Meddelanden
- 4 160
- Mottagna reaktioner
- 4 068
- Poäng
- 2 617
Betalkoll och kreditkort från Collector hamnar hos Lowell. Lånet hos IntrumVet ni var betalkoll hamnar?
Betalkoll och kreditkort från Collector hamnar hos Lowell. Lånet hos IntrumVet ni var betalkoll hamnar?
Förstår att det känns tungt och oroligt för dig nu! Jag tror att det kommer att lösa sig för dig igen! För visst löser sig allt till slut på något konstigt vis varje gång? Du har kämpat dig hela vägen hit och du kommer inte att falla när du kommit såhär långt. Kämpa på! Gör så gott du kan. Avvakta några fler dagar och betala in så mycket du kan på skuldsaneringen.Försöker göra en budget inför lön den 27e. Givetvis inte helt enkelt när jag inte vet med inkomster. Har iaf skrivit ner utgifter så att jag enkelt kan prioritera och bocka av.
Inkomst allt mellan 11000-22000:- beroende på avdrag och sjukpenning. Några tusen i buffert finns.
Utgifter:
Fasta 8600:-
Mat 2500:-
Övrigt nödv 1000:-
Totalt: 12100:-
Plus då 9600:- som ska till skuldsaneringen men där jag kommer att avvakta tills jag har besked om prognos samt sjukpenning. Jag kan inte riskera att inte kunna betala hyran om det skulle bli problem med en väldigt långdragen prognos eller med sjukpenningen.
Så mycket oro kring detta. Så mycket worst case scenario. Trots att magkänslan säger att det här kommer att ordna sig. Och magkänslan har haft rätt nästan jämt.
Från att ha känt att allt äntligen lättade i början av semestern så känner jag nu en tyngd. Det är tillbaka till att leva snålt som attan och hålla tummarna för att det räcker. Allt extra som jag ändå hade planerat måste ställas in och även om det inte är det viktigaste så gör det mig ändå nedslagen. Dagarna är långa och jag önskar inget hellre än att snart få vara tillbaka i den grå vardagen igen.

Tack snälla du för dessa ord, det betyderFörstår att det känns tungt och oroligt för dig nu! Jag tror att det kommer att lösa sig för dig igen! För visst löser sig allt till slut på något konstigt vis varje gång? Du har kämpat dig hela vägen hit och du kommer inte att falla när du kommit såhär långt. Kämpa på! Gör så gott du kan. Avvakta några fler dagar och betala in så mycket du kan på skuldsaneringen.![]()
Försöker göra en budget inför lön den 27e. Givetvis inte helt enkelt när jag inte vet med inkomster. Har iaf skrivit ner utgifter så att jag enkelt kan prioritera och bocka av.
Inkomst allt mellan 11000-22000:- beroende på avdrag och sjukpenning. Några tusen i buffert finns.
Utgifter:
Fasta 8600:-
Mat 2500:-
Övrigt nödv 1000:-
Totalt: 12100:-
Plus då 9600:- som ska till skuldsaneringen men där jag kommer att avvakta tills jag har besked om prognos samt sjukpenning. Jag kan inte riskera att inte kunna betala hyran om det skulle bli problem med en väldigt långdragen prognos eller med sjukpenningen.
Så mycket oro kring detta. Så mycket worst case scenario. Trots att magkänslan säger att det här kommer att ordna sig. Och magkänslan har haft rätt nästan jämt.
Från att ha känt att allt äntligen lättade i början av semestern så känner jag nu en tyngd. Det är tillbaka till att leva snålt som attan och hålla tummarna för att det räcker. Allt extra som jag ändå hade planerat måste ställas in och även om det inte är det viktigaste så gör det mig ändå nedslagen. Dagarna är långa och jag önskar inget hellre än att snart få vara tillbaka i den grå vardagenHej tråkigt att det krånglar. Men kan du inte ringa till f.k och tigga att de fixar så snabbt som möjligt? Gjorde det en gång och det fixade på en gång.Tack snälla du för dessa ord, det betyder![]()
Ja, visst är det så, det brukar lösa sig till slut.
Men är det inte viktigt att prioritera skuldsaneringen? Tror jag fick det rådet när jag hade samma problem. Du hade väl sparat en del? Du fixar det!♥️