Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Dag 16 av sjukskrivningen. Väntar på att kunna ansöka om sjukpenning. Enligt arbetsgivaren så är det inrapporterat men det syns inte på mina sidor hos FK så jag kan inte ansöka. Någon som vart med om liknande kanske?
Nu när det börjar gå mot slutet av månaden så kryper stressen kring ekonomin såklart inpå mig. .
Eftersom misstanken om skada i handen kvarstår så är risken också att det blir en längre sjukskrivning. Om det blir det så kommer jag inte kunna betala in till skuldsaneringen enligt plan.
Tanken är att avvakta lite. Först behöver jag se om/att jag får sjukpenning. Ett svar på om nåt är trasigt i handen och således en prognos för när jag kan börja jobba. Sen får jag ta beslut kring vad jag kan prioritera ekonomiskt. Tänker att jag får ta mitt förbehållsbelopp och sen spara resterande om det blir så.
Fortsätter försöka tro på och lita på processen.
Det som är jobbigast är ovissheten. Att hela tiden försöka slå undan tankar på ekonomi, och på en eventuellt lång rehab om något är trasigt.
Det dröjer några dagar efter AG har rapporterat in det på dina sidor hos Fk.
Är du dag 16 idag? Och AG rapporterat in det från dag 15 så kanske du ser det mot slutet av veckan?

Är du dag 16 idag? Och AG rapporterat in det från dag 15 så kanske du ser det mot slutet av veckan?
Det går automatiskt hos oss när arbetsgivaren lägger in sjukintyg i systemet så det är senast inrapporterat dag 14. Tack för svar då vet jag. Får hoppas att beslutet går snabbt. Har en vän som nyligen var sjukskriven och hennes beslut gick på ett par dagar.

Är du säker på detta att det kan dröja flera dagar? Enligt min AG skulle jag kunna se det senast i går och jag kan ännu inte se det och således inte ansöka. Börjar känna av stress för lönen kommer inte räcka till mycket.

Är du säker på detta att det kan dröja flera dagar? Enligt min AG skulle jag kunna se det senast i går och jag kan ännu inte se det och således inte ansöka. Börjar känna av stress för lönen kommer inte räcka till mycket.
Beror på om AG verkligen har skickat in och att FK registrerat. Min AG skickar in den 15 dagen och sen brukar det dröja några dagar innan det går att söka genom FK.
Vi har även AFA(privat) som vi söker de 10% per dag eftersom när det går till FK får vi endast 70% av lönen mot 80% hos AG

Låter konstigt. När vårt system rapporterar in till FK kan man se det ganska omgående.
samma sak när jag tidigare själv rapporterat in personal på egen hand till fk så har de kunnat se det omgående.

Avida Kredit:
  • Min sista inbetalning kom: 2023-06-26
  • Jag tog betalfri månad i Juli som jag hade kvar att nyttja
  • När jag fick skuldsanering i början av November 2023 låg det hos internt inkasso på Avida, men hade ännu inte gått vidare till KFM. Jag tror Avida använder sig av internt inkasso och det ligger hos dom tills det går till KFM.
  • Ingen anmärkning för misstkött kredit från Avida
Collector Lån:
  • Min sista betalning var 2023-05-30
  • Jag tog betalfri månad i Juni,
  • Collector lån gick till Intrum inkasso 6 Oktober 2023
  • Fick delgivning från KFM 23 Oktober 2023 efter att Intrum skickat vidare
*Efter betalfri månad hade jag ingen kontakt med varken med Avida, Collector eller Intrum.

Santander har jag aldrig haft. Det får någon annan svar på.
Jag är efter med EN betalning hos Collector och jag har redan fått inkassokrav från de! Går det verkligen så snabbt?

Jag är efter med EN betalning hos Collector och jag har redan fått inkassokrav från de! Går det verkligen så snabbt?
Fått inkassokrav av Intrum eller av Collectors interna inkasso?

Tror rutinerna har ändrats lite och dom är lite snabbare än förr. Men det brukar ändå vara några månader innan det går till externt inkasso

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp