- Meddelanden
- 1 725
- Mottagna reaktioner
- 487
- Poäng
- 587
Det dröjer några dagar efter AG har rapporterat in det på dina sidor hos Fk.Dag 16 av sjukskrivningen. Väntar på att kunna ansöka om sjukpenning. Enligt arbetsgivaren så är det inrapporterat men det syns inte på mina sidor hos FK så jag kan inte ansöka. Någon som vart med om liknande kanske?
Nu när det börjar gå mot slutet av månaden så kryper stressen kring ekonomin såklart inpå mig. .
Eftersom misstanken om skada i handen kvarstår så är risken också att det blir en längre sjukskrivning. Om det blir det så kommer jag inte kunna betala in till skuldsaneringen enligt plan.
Tanken är att avvakta lite. Först behöver jag se om/att jag får sjukpenning. Ett svar på om nåt är trasigt i handen och således en prognos för när jag kan börja jobba. Sen får jag ta beslut kring vad jag kan prioritera ekonomiskt. Tänker att jag får ta mitt förbehållsbelopp och sen spara resterande om det blir så.
Fortsätter försöka tro på och lita på processen.
Det som är jobbigast är ovissheten. Att hela tiden försöka slå undan tankar på ekonomi, och på en eventuellt lång rehab om något är trasigt.
Är du dag 16 idag? Och AG rapporterat in det från dag 15 så kanske du ser det mot slutet av veckan?