Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Vilken bank har ni bytt till? Jag har just nu Swedbank.

Hur gjorde ni när ni släppte allt.. tog ni bort allt från autogiro?
Tog inte bort något från autogiro. Hade nästan allt på efaktura. Aldrig gillat autogiro till att börja med. Men vissa lån låg automatiskt på autogiro när jag släppte allt.

Vågade inte avbryta autogiro då vissa borgenärer skulle kunna bli varnad i separat meddelande att man brutit autogiro och förstå att man inte tänker betala

Var under några månader vaken 00.00 när lönen kom istället och flyttade pengarna till ett annat konto direkt istället. Hade typ alltid 80kr på lönekontot och resten på sparkontot. Skulle jag ex handla så flyttade jag pengar från sparkontot till lönekonto inne på affären precis innan. Räkningar betalade jag från sparkontot.

Lite krångligt men det är bara några månader det handlar om. När första skulderna börjat trilla in hos KF så stängde jag alla autogiro

Slutade bara betala, tog bort autogiro mm hände ingenting. När jag sökte var det inte så lång behandlingstid av ansökan så inget hann att komma till KFM eller så.
När lönen kom betalades de fasta räkningarna och några smålån resten flyttades till ett sparkonto.

Om man undviker att svara på papprena om inkomster hur långt tid tar det isåfall till löne utmätning?

Om man undviker att svara på papprena om inkomster hur långt tid tar det isåfall till löne utmätning?
Det kan bli precis när tiden du fick på dig gått ut. Och som nämnts redan går dom då efter ett schablonbelopp vilket kan vara sämre än vad du annars hade fått behålla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp