Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Tack snälla för svar :) Hoppas fler här får upp ögonen för vinted/secondhand både att köpa och sälja.
Verkligen! De som är bra om man inte gör uttag är ju att man kan handla för dom pengarna också, vilket gör att man fått nya grejor ”gratis”. Om man är i behov av något givetvis :)

Om man får skuld att betala och betala senast i juni typ, när kommer en ev utmätning igång?

Om man får skuld att betala och betala senast i juni typ, när kommer en ev utmätning igång?
3-6 månader efter utslag ungefär. Eventuellt snabbare, eventuellt långsammare.

Tunga dagar. Stress och oro över ekonomin när det knappt finns pengar kvar. Rastlösheten i bröstet har tagit mycket plats och mitt tålamod har varit oerhört dåligt. Tycker inte jag har slösat denna månaden, så fick gå igenom bankkontot för att se vart budgeten inte hållt. För den som är intresserad kommer här resultatet:

Budget mat 2500:- , använt 3100:-
Budget övr nödv 500:- , använt 1400:-
Budget övrigt 1300:- , använt 1300:-
Budget sparande 1000:- , sparat 0:-

Kvar på kontot just nu: 500:-

Inser att jag ändå gör framsteg och inte kan slå så hårt på mig själv för att det ibland ändå är ont om pengar.

Tunga dagar. Stress och oro över ekonomin när det knappt finns pengar kvar. Rastlösheten i bröstet har tagit mycket plats och mitt tålamod har varit oerhört dåligt. Tycker inte jag har slösat denna månaden, så fick gå igenom bankkontot för att se vart budgeten inte hållt. För den som är intresserad kommer här resultatet:

Budget mat 2500:- , använt 3100:-
Budget övr nödv 500:- , använt 1400:-
Budget övrigt 1300:- , använt 1300:-
Budget sparande 1000:- , sparat 0:-

Kvar på kontot just nu: 500:-

Inser att jag ändå gör framsteg och inte kan slå så hårt på mig själv för att det ibland ändå är ont om pengar.
Men 500 kr och bara dagar kvar till lön är inte dåligt. Du oroar dej i onödan ♥️

Men 500 kr och bara dagar kvar till lön är inte dåligt. Du oroar dej i onödan ♥️
Tycker du? <3 Har iaf kostnader på 250:- som jag vet om. Men kanske har du rätt. Det är väl tryggheten jag saknar, som jag så gärna vill bygga med en buffert framöver.

Tycker du? <3 Har iaf kostnader på 250:- som jag vet om. Men kanske har du rätt. Det är väl tryggheten jag saknar, som jag så gärna vill bygga med en buffert framöver.
Jag tänker du lever ju ändå på existensminimum så att ha den summan kvar bara 5 dagar till lön är bra.
Nästa månad har du betalningsfritt så passa på lägg undan lite då.

Jag tänker du lever ju ändå på existensminimum så att ha den summan kvar bara 5 dagar till lön är bra.
Nästa månad har du betalningsfritt så passa på lägg undan lite då.
Ja, kanske det. Tyvärr är känslan ändå att det är tufft. Ja, sålänge jag fortfarande har inledande så är den det, men det vågar jag inte ta förgivet.

Ja, kanske det. Tyvärr är känslan ändå att det är tufft. Ja, sålänge jag fortfarande har inledande så är den det, men det vågar jag inte ta förgivet.
Jag vet hur den känslan är. Det är en slags underkastelse man är tvungen att göra och det tar tid för hjärnan att göra det. Jag vet exakt hur jag var i början - när jag satt och hade krupp över hur fan jag skulle kunna leva på existensminimum. När jag var så stressad över att jag på ett sätt fick vända på kronorna. Men sedan efter en stund gav det med sig. Jag landade i det hela och insåg att det är lugnt. Så - tillåt dig få känna det du känner. Det tillhör processen för många. Framförallt om man använt "köpa" som en outlet när man är stressad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp