Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Okej tack! Jag tror att jag släpper allt den här månaden. Det går inte runt! Sökte om skuldsanering förra veckan. Hur går processen till? Aldrig haft utmätning eller skuld hos kronofogden innan.

Okej tack! Jag tror att jag släpper allt den här månaden. Det går inte runt! Sökte om skuldsanering förra veckan. Hur går processen till? Aldrig haft utmätning eller skuld hos kronofogden innan.
Mitt råd (om det går) är att nyttja betalfria månader där du kan och betala allt annat en sista gång i Maj så allt är ikapp. Sen låt allt förfalla samtidigt i Juni.

Det skulle ge ansökan om skuldsanering ett försprång på en månad och ett par veckor. Med stor sannolikhet tillräckligt för att undå någon form av utmätning helt och hållet om du blir beviljad på första ansökan efter ca 6 månader.

När du släppt allt så prata/maila/smsa inte och ha ingen form av kommunikation med borgenärerna, om man lovar pengar eller ljuger eller liknande så kan den kommunikationen användas mot dig sen vid eventuellt överklagande om du får inledande skuldsanering. Dom kommer ringa och skicka brev, mail, sms några månader som galningar sen lugnar det sig snabbt. Bara blocka alla nummer som är okända.

Ca 6 månaders väntetid på besked på skuldsaneringsansökan. Så försök spara så mycket pengar som möjligt fram till dess efter du släppt. Får du inledande och om du får det före utmätningsbesked så behåller du alla pengar du sparat ihop. Det ger en jäkligt bra start. Sätt ribban högt för att slösa pengar. Endast det du måste ha, inte det du vill ha.

Tack!! En fråga till, kan dem utmäta Revolut?

Då är vi inne på sista veckan innan lön. Ser fram emot en bättre månad kommande lön. 800:- kvar. Det är ingen katastrof, men det känns skört. Jag jobbar dock mycket så förhoppningsvis går veckan fort. Jag har ansträngt mig för att lägga mindre pengar på onödiga inköp men har också insett att den resan kommer ta sin tid. På mat har jag lagt 2400:-. Inga hemkörningar eller utemat. 450:- har gått på kläder då jag knappt hade något inför våren och sommaren i rätt storlek i garderoben. Köpte dock allting begagnat, så fick 3 klänningar, 2 tröjor och en jumpsuit för dom pengarna. I nöjesväg är det enda jag lagt pengar på knappt 200:-, en bingolott och blommor från torget.
Summa summarum kunde jag hållt nere matkostnaderna ytterligare något, men annars har det faktiskt varit en månad då jag inte köpt mycket mer än det som verkligen varit nödvändigt. Framsteg. Återkommer med budget inför nästa månad.

Försäljningen på vinted har gått över förväntan. Skickade iväg ytterligare ett gäng paket idag, och är uppe i ca 1000:- nu. På bara kläder och ett par skor som jag inte använder. Hoppas köparna blir nöjda och att jag får betalt snart med :)

Försäljningen på vinted har gått över förväntan. Skickade iväg ytterligare ett gäng paket idag, och är uppe i ca 1000:- nu. På bara kläder och ett par skor som jag inte använder. Hoppas köparna blir nöjda och att jag får betalt snart med :)
Så kul och höra!! Man blir taggad att sälja mer också när det går bra! :face3hearts:

Så kul och höra!! Man blir taggad att sälja mer också när det går bra! :face3hearts:
Ja verkligen! Hur snabbt går det att få utbetalningen från vinted från det att man gör utag från sitt saldo? Jag har Swedbank om det spelar roll. Står upp till 5 dagar, det låter lite långsamt :thinking:

Ja verkligen! Hur snabbt går det att få utbetalningen från vinted från det att man gör utag från sitt saldo? Jag har Swedbank om det spelar roll. Står upp till 5 dagar, det låter lite långsamt :thinking:
Det går ofta fortare. Om jag gör en utbetalning idag har jag den typ i morgon, beroende på vilken tid jag gör utbetalning. Tidigt på fm = i morgon runt lunch.
Senare på eftermiddagen idag så kommer det ofta på torsdag morgon / lunch :) Dock har jag SEB bank. Men är medlem i en vinted grupp på fb där många skriver om detta. Men brukar ta 1-2 vardagar bara :)

Det går ofta fortare. Om jag gör en utbetalning idag har jag den typ i morgon, beroende på vilken tid jag gör utbetalning. Tidigt på fm = i morgon runt lunch.
Senare på eftermiddagen idag så kommer det ofta på torsdag morgon / lunch :) Dock har jag SEB bank. Men är medlem i en vinted grupp på fb där många skriver om detta. Men brukar ta 1-2 vardagar bara :)
Tack snälla för svar :) Hoppas fler här får upp ögonen för vinted/secondhand både att köpa och sälja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp