Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Där kom beslutet. Lite som min förväntan. Avslag pga att jag kan betala mina skulder själv inom överskådlig tid.
Dock har man det ändå helt okej med löneutmätning. Då sambon inte har nå skulder eller något sånt, så har jag möjlighet att betala in extra också varje månad.
Denna månad kommer det gå in över 30.000 på mina skulder tex.

Så man får kämpa vidare ett tag till innan man är borta från kronofogden helt.

Där kom beslutet. Lite som min förväntan. Avslag pga att jag kan betala mina skulder själv inom överskådlig tid.
Dock har man det ändå helt okej med löneutmätning. Då sambon inte har nå skulder eller något sånt, så har jag möjlighet att betala in extra också varje månad.

Så tråkigt. Samtidigt bra att du ser att det kan gå att lösa ändå, även om det känns tufft. Deppa ihop och så tar du nya tag!

Hur ser din beräkning ut? Dvs, när beräknas du vara klar med alla skulderna?

Hur ser din beräkning ut? Dvs, när beräknas du vara klar med alla skulderna?
Beräkningen enligt kronofogden ska man absolut inte lita på är min uppfattning. Då det blir en generell % på räntan. I mitt fall har jag lyckats få fryst ränta på en hel del men den räknar ändå som att jag har ränta på dom.
Så i mitt fall är den inte pålitlig skulle jag säga

Beräkningen enligt kronofogden ska man absolut inte lita på är min uppfattning. Då det blir en generell % på räntan. I mitt fall har jag lyckats få fryst ränta på en hel del men den räknar ändå som att jag har ränta på dom.
Så i mitt fall är den inte pålitlig skulle jag säga
Okej men jag antar att du beräknas vara klar inom 5 år åtminstone?

Vad gör en person som levt på löneutmätnlng i 1.5 år med 12000:- "extra" ?
Jag hade en ganska klar bild vad jag ville använda pengarna till om jag fick tillbaka dom, och såhär ser det ut hittills:

3200:- sommarsemester (betald och klar)
1000:- sparande
300:- mediciner (högkostnadskydd 75% så värt att hämta ut för en tid)
500:- sjukhusräkningar
500:- extra busskort (inte mitt vanliga utan ett "flexkort")
500:- cykel (lampor och korgar stals förra året)

=6000:-
Resterande får jag se lite, beror på vart tandvärken tar vägen också. Det känns skönt att göra vettiga val. Det känns också skönt att veta att några dagars semester i ett grannland, det blir det åtminstone. Jag har något att se fram emot. Tacksam.

Ta tag i tandvärken ,så tråkigt o sitta där med hemsk tandvärk o inte ha råd att göra något åt saken .Det skulle jag satsa på allafall. Förstår att det känns frestande och inte göra det.

Vad gör en person som levt på löneutmätnlng i 1.5 år med 12000:- "extra" ?
Jag hade en ganska klar bild vad jag ville använda pengarna till om jag fick tillbaka dom, och såhär ser det ut hittills:

3200:- sommarsemester (betald och klar)
1000:- sparande
300:- mediciner (högkostnadskydd 75% så värt att hämta ut för en tid)
500:- sjukhusräkningar
500:- extra busskort (inte mitt vanliga utan ett "flexkort")
500:- cykel (lampor och korgar stals förra året)

=6000:-
Resterande får jag se lite, beror på vart tandvärken tar vägen också. Det känns skönt att göra vettiga val. Det känns också skönt att veta att några dagars semester i ett grannland, det blir det åtminstone. Jag har något att se fram emot. Tacksam.
Det ser ut lika för mej. Inget i "madrassen" betala för tandläkare och sommarsemester. Jätte skönt att fixa. Det är ett måste tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp