- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 62
Förstår att skatteåterbäringen går oavkortat till krf men hur fungerar det med resersättningen och semesterersättningen ? Har inte maxbeslut.
Jag hoppas det. Fick inledande 26e och KFM sa själva att dom registrerat löneutmätningspengarna hos sig 27e, och att dom inte är fördelade idag, 28e. Så jag hoppas hoppas. Undrar hur lång tid det tar, vore fint att se inbetalningen påväg till kontot så man vet iaf.Du får tillbaka lönen denna månaden om du fått inledande.
Har du löneutmätning alltså? Semesterersättningen betalas ut med lönen? Jag får några tusen extra på junilönen och det behåller jag, har inte heller haft maxbeslut.Förstår att skatteåterbäringen går oavkortat till krf men hur fungerar det med resersättningen och semesterersättningen ? Har inte maxbeslut.
Det tog 4 dgr för mig. Kunde inte se innan att inbetalningen var på väg. Har Swedbank.Jag hoppas det. Fick inledande 26e och KFM sa själva att dom registrerat löneutmätningspengarna hos sig 27e, och att dom inte är fördelade idag, 28e. Så jag hoppas hoppas. Undrar hur lång tid det tar, vore fint att se inbetalningen påväg till kontot så man vet iaf.
Aha okej. 4 dagar från vad?Det tog 4 dgr för mig. Kunde inte se innan att inbetalningen var på väg. Har Swedbank.

4 dgr från det att dom fick in pengarna från min lön tills dess att jag hade dom tillbaka på mitt konto.Aha okej. 4 dagar från vad?
Jag har kunnat se tidigare när jag fått återbetalt felaktig löneutmätning så därför jag tänkte att jag borde kunna se nu med. Har också Swedbank, men det kanske är olika ändå![]()
Har du löneutmätning alltså? Semesterersättningen betalas ut med lönen? Jag får några tusen extra på junilönen och det behåller jag, har inte heller haft maxbeslut.
Tog ungefär en vecka fr lön till att jag fick tillbaka pengarna fr kfm som dragits via utmätningen.Aha okej. 4 dagar från vad?
Jag har kunnat se tidigare när jag fått återbetalt felaktig löneutmätning så därför jag tänkte att jag borde kunna se nu med. Har också Swedbank, men det kanske är olika ändå![]()
Jag fick inledande 22 maj-17 (en måndag) och den veckan kom lön 26:e, fredag. Utmätningen var gjord men fick tillbaka pengarna inom en ve.Ni som fått tillbaka pengarna, vilket datum har ni haft inledande respektive lönen skickats från arbetsgivaren?