Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Tack! Ja det förstår jag. Själv fick jag ju beslutet efter lönen betalats ut så det är såklart lite tråkigt att inte få behålla någon full lön efter 1.5 år på löneutmätning. Men samtidigt får jag hålla blicken på målet som är en beviljad skuldsanering och en framtid med stabil ekonomi. Håller tummarna för oss!
Om några månader har du en betalfri månad ist :)

Funderar lite kring vad jag kan betala nu efter inledande. Jag har 2 fakturor för sjukvård, som uppstod innan inledande men inte förfallit, ska jag betala dessa?

Jag har också några fakturor som ligger hos inkasso, bla någon för sjukvård och några för ett gymkort jag inte hade råd att fortsätta betala under löneutmätning, men dessa utgår jag från att jag inte ska betala ?

Jag har en fråga till er alla som fått inledande och beslut: anledningen till att era skulder uppkom är det för konsumtion eller hus lån eller vad ? Läste på skattemyndighetens sida att konsumtion ska vara lite negativt för att få sanering… det är väl det jag har så tänkte att jag frågar så man har lite hum om hur det kan gå när man ansöker

Tack! Ja det förstår jag. Själv fick jag ju beslutet efter lönen betalats ut så det är såklart lite tråkigt att inte få behålla någon full lön efter 1.5 år på löneutmätning. Men samtidigt får jag hålla blicken på målet som är en beviljad skuldsanering och en framtid med stabil ekonomi. Håller tummarna för oss!
Du är snart i juni månad och då får du behålla hela din lön. Kanske en liten tröst.

Funderar lite kring vad jag kan betala nu efter inledande. Jag har 2 fakturor för sjukvård, som uppstod innan inledande men inte förfallit, ska jag betala dessa?

Jag har också några fakturor som ligger hos inkasso, bla någon för sjukvård och några för ett gymkort jag inte hade råd att fortsätta betala under löneutmätning, men dessa utgår jag från att jag inte ska betala ?
Har du mejladressen till din handläggare så mejla denne och fråga.
Jag kan tycka att har inte fakturan förfallit för sjukvård (alltså gått till inkasso) så ser jag det som rimligt att betala.
Men jag är försiktig i att påstå något så fråga din handläggare.

Har du mejladressen till din handläggare så mejla denne och fråga.
Jag kan tycka att har inte fakturan förfallit för sjukvård (alltså gått till inkasso) så ser jag det som rimligt att betala.
Men jag är försiktig i att påstå något så fråga din handläggare.
Ja jag får göra det! Ska även ringa verkställigheten idag och fråga om dom hunnit fördela pengarna. Ser inte ut så på mina skulder iaf, och saldot uppdaterades idag. Så kanske finns en liten chans.

Klart du ska betala dina icke förfallna räkningar för sjukvård. Du har väl fått för sjukvård räknat i din löneutmätning.
De som ligger hos inkasso kan du inte betala nu.

Klart du ska betala dina icke förfallna räkningar för sjukvård. Du har väl fått för sjukvård räknat i din löneutmätning.
De som ligger hos inkasso kan du inte betala nu.
Tack! Ungefär vad jag trodde också. Då gör jag så. Under en tid var det missat i löneutmätningen men nu sen det uppdaterades så är det medräknat igen.

Senast ändrad:
Så jäkla dåligt att man inte kan ringa till kronofogden. Blev hänvisad av min handläggare att ringa verkställigheten. Igår var det nästan en timmes kötid och det har jag inte möjlighet till när jag jobbar. Idag kommer jag inte ens till en kö för att alla handläggare är upptagna :confused:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp