- Meddelanden
- 4 241
- Mottagna reaktioner
- 4 152
- Poäng
- 2 617
Äntligen, stort grattis - det förtjänar du! Tur att du inte drog tillbaka ansökan för några veckor sedan. Hade förmodligen resulterat i att förlora ytterligare 6-7-8 löner och en massa månader av livet innan inledande.JAG HAR FÅTT INLEDANDE !!!
Magkänslan ledde mig rätt igen. Jag vet att det här inte är ett slutgiltigt besked. Men det är iallafall ett besked som ger mig hopp om framtiden. Att en dag så kommer det att ordna sig.
Lönen för den här månaden är med största sannolikhet redan förlorad. Men jag har en chans. En möjlighet. Av alla som söker läste jag att ca 40% får inledande, och av dom 40% får 85% slutgiltigt en godkänd sanering. Så där förbättrades oddsen.
Nu får vi hålla alla tummar att det håller hela vägen också så fixar du detta!
Blir spännande att se vad som gäller med lönen. Om du har fått besked 08.58 om inledande och pengarna ens fördelats ut till borgenärer 09.02 hade jag vart stenhård med att jag vill ha tillbaka dom för att inte vara olaglig och gynna borgenärer ens med 4 minuter.
Om du inte får tillbaka dom automatiskt så begär klockslag när beslutet togs på minuten och klockslag på minuten när pengarna fördelades för att försäkra dig om att du inte tappat en lön pga misstag.
Om beslutet har kommit före eventuell fördelning så ska du ha rätten på din sida utan att förlora något tänker jag. Det är ungefär som en omprövning. Antingen har den kommit in i tid, eller så har den inte det.
Förhoppningsvis kommer lönen tillbaka, men oavsett om du väljer att ta upp striden eller inte vid förlorad lön, så återigen - stort grattis, att få inledande var det viktigaste!
Senast ändrad: