Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

JAG HAR FÅTT INLEDANDE !!! :folded:
Magkänslan ledde mig rätt igen. Jag vet att det här inte är ett slutgiltigt besked. Men det är iallafall ett besked som ger mig hopp om framtiden. Att en dag så kommer det att ordna sig.
Lönen för den här månaden är med största sannolikhet redan förlorad. Men jag har en chans. En möjlighet. Av alla som söker läste jag att ca 40% får inledande, och av dom 40% får 85% slutgiltigt en godkänd sanering. Så där förbättrades oddsen.
Äntligen, stort grattis - det förtjänar du! Tur att du inte drog tillbaka ansökan för några veckor sedan. Hade förmodligen resulterat i att förlora ytterligare 6-7-8 löner och en massa månader av livet innan inledande.
Nu får vi hålla alla tummar att det håller hela vägen också så fixar du detta!

Blir spännande att se vad som gäller med lönen. Om du har fått besked 08.58 om inledande och pengarna ens fördelats ut till borgenärer 09.02 hade jag vart stenhård med att jag vill ha tillbaka dom för att inte vara olaglig och gynna borgenärer ens med 4 minuter.
Om du inte får tillbaka dom automatiskt så begär klockslag när beslutet togs på minuten och klockslag på minuten när pengarna fördelades för att försäkra dig om att du inte tappat en lön pga misstag.

Om beslutet har kommit före eventuell fördelning så ska du ha rätten på din sida utan att förlora något tänker jag. Det är ungefär som en omprövning. Antingen har den kommit in i tid, eller så har den inte det.

Förhoppningsvis kommer lönen tillbaka, men oavsett om du väljer att ta upp striden eller inte vid förlorad lön, så återigen - stort grattis, att få inledande var det viktigaste!

Senast ändrad:
Tack alla!
Det känns skönt, hoppfullt, och samtidigt lite skrämmande. Att jag skulle klara av att hantera en skuldsanering och en andra chans är jag helt trygg i efter allt jag gått igenom. Men processen som nu väntar, ja det gäller väl att bara försöka andas och följa med. Hoppas men inte tänka för mycket.

Lönen ja. Rätt ska vara rätt om det är så, men samtidigt tänker jag nog inte ta strider i onödan nu. Om jag strider om en extra lön kanske det uppfattas som att mitt fokus fortfarande är kortsiktigt och inte långsiktigt. Skulle jag få den återbetald skulle det dock betyda så mycket. Men jag vill inte bli besviken, så jag hoppas knappt.

Äntligen, stort grattis - det förtjänar du! Tur att du inte drog tillbaka ansökan för några veckor sedan. Hade förmodligen resulterat i att förlora ytterligare 6-7-8 löner och en massa månader av livet innan inledande.
Nu får vi hålla alla tummar att det håller hela vägen också så fixar du detta!

Blir spännande att se vad som gäller med lönen. Om du har fått besked 08.58 om inledande och pengarna ens fördelats ut till borgenärer 09.02 hade jag vart stenhård med att jag vill ha tillbaka dom för att inte vara olaglig och gynna borgenärer ens med 4 minuter.
Om du inte får tillbaka dom automatiskt så begär klockslag när beslutet togs på minuten och klockslag på minuten när pengarna fördelades för att försäkra dig om att du inte tappat en lön pga misstag.

Om beslutet har kommit före eventuell fördelning så ska du ha rätten på din sida utan att förlora något tänker jag. Det är ungefär som en omprövning. Antingen har den kommit in i tid, eller så har den inte det.

Förhoppningsvis kommer lönen tillbaka, men oavsett om du väljer att ta upp striden eller inte vid förlorad lön, så återigen - stort grattis, att få inledande var det viktigaste!
Fast det är ju inte den enskilde som är olaglig o gynnat någon borgenär...Det är ju KFM som betalat ut pengarna fr löneutmätningen till borgenärerna vilket i sej inte är nån skillnad på om pengarna kommer från saneringen el löneutm. Det är en helt annan sak att man själv väljer betala en enskild borgenär som ingår i saneringen. Då blir det gynnande.

Fast det är ju inte den enskilde som är olaglig o gynnat någon borgenär...Det är ju KFM som betalat ut pengarna fr löneutmätningen till borgenärerna vilket i sej inte är nån skillnad på om pengarna kommer från saneringen el löneutm. Det är en helt annan sak att man själv väljer betala en enskild borgenär som ingår i saneringen. Då blir det gynnande.
LUP grundar inte sitt uttalande på fakta utan känslor.
Det är självklart att det inte är något "Gynnande av borgenär" när KFM fördelar pengarna mellan borgenärerna...

Det är självklart att det inte är något "Gynnande av borgenär" när KFM fördelar pengarna mellan borgenärerna...
Går ju oxå lite stick i stäv med att göra allt man kan för att betala på sina skulder (där löneutm är del) att kräva tillbaka nått som redan fördelats av KFM.

Inte några känslor. Kanske fel uttryckt då

Fast oavsett så ska väll inte pengarna fördelas efter beslut. Det är väll svart på vitt vilket klockslag beslutet är fattat.

Fram till beslut tas kan pengarna fördelas. Efter klockslaget för beslut är det ett orättvist misstag om pengarna fördelas.

Stort grattis!

JAG HAR FÅTT INLEDANDE !!! :folded:
Magkänslan ledde mig rätt igen. Jag vet att det här inte är ett slutgiltigt besked. Men det är iallafall ett besked som ger mig hopp om framtiden. Att en dag så kommer det att ordna sig.
Lönen för den här månaden är med största sannolikhet redan förlorad. Men jag har en chans. En möjlighet. Av alla som söker läste jag att ca 40% får inledande, och av dom 40% får 85% slutgiltigt en godkänd sanering. Så där förbättrades oddsen.
Grattis . Nu blir det en väntan och se om vi får godkänd. Det var jättekonstigt att få full lön idag. Det var länge sen.

Grattis . Nu blir det en väntan och se om vi får godkänd. Det var jättekonstigt att få full lön idag. Det var länge sen.
Tack! Ja det förstår jag. Själv fick jag ju beslutet efter lönen betalats ut så det är såklart lite tråkigt att inte få behålla någon full lön efter 1.5 år på löneutmätning. Men samtidigt får jag hålla blicken på målet som är en beviljad skuldsanering och en framtid med stabil ekonomi. Håller tummarna för oss!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp