Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jag tänker ålder som något absolut, som när man får köra moped, rösta, handla på Systembolaget.

Där finns ingen andemening alls, bara siffror.

Sen är ju alla olika, så jag omformulerar det; vid vilken ålder började du att definiera dig själv som äldre?
Det beror på, i det här fallet (skuldsanering)konstaterade vi att det är svårare få den beviljad om man är yngre.

Jag har hört samma sak från en person i min nära omgivning; att man upplever det enklare som äldre (pensionär i det fallet) att spara pengar. Men om man då syftar på sånt som att köpa nya kläder, smink, gå ut och äta osv så är det ju faktiskt en fråga om livsstil och det kanske upplevs av många som enklare att klara sig utan sådant i äldre ålder. Men samtidigt så har vi väl alla, oavsett ålder våra utmaningar. För min del har det nog till viss del varit nån slags cooping skill, att unna mig. Att krypa upp i soffan och beställa hem mat efter en lång dag med en ångest som ofta är alltför närvarande. Att efter ett par tuffa veckor ekonomisk, när lönen kommer, äntligen få unna mig något roligt igen. Min stora utmaning framåt kommer vara att orka möta alla känslor och börja stå emot impulserna. Att hitta andra vägar till adrenalinkickar. Träning, promenad, sol, simning och loppisrundor är faktiskt såna saker som inte är särskilt dyrt mot vad det ger mig. Snart lön och en ny chans! Jag försökte sluta spela i 2 år innan jag till sist lyckades. Så allt går om man bara fortsätter kämpa!

Precis likadant för mej! Och fast jag är äldre. Jag har försökt och dra ner, men då slösar jag iställetNu blir det en pärs att få ihop månaden.Det är ju snart jul också
Har du någon aning om vad det beror på?
Ja julen närmar sig. På kommande lön har jag budgeterat för julen. Det är lite julklappar och lite till uppesittarkvällen, men i övrigt är det faktiskt inte så mycket mer än lite extra mat.

3 dagar till lön. Jag är så orimligt taggad på denna lön. Inte för att den är särskilt bra efter sjukdom och obetald semester, utan för att den är en ny chans. Den här gången blir det skillnad. Budget efter räkningar, som i huvudsak är hyra, el, a-kassa, busskort, mobil, internet, ser ut såhär:

Mat 2000:-
Övrigt nödvändigt 800:-
Julklappar 1500:-
Shoppingrunda 2000:-

Mat går ner till 2000:- eftersom vi får decemberlönen den 23e, så det blir en lite kortare månad. 2000:- på 3.5 veckor är 571:- per vecka. Dessutom har jag så mycket kött i frysen att jag knappt borde behöva köpa något sånt. Och det blir foodora max en gång. Så då ska 571:- i veckan räcka gott.

Övrigt nödvändigt lär bestå av linser och nån hudvård som behövs.
Julklappar är vad som är kvar att köpa
Shoppingrunda, må låta lyxigt men jag behöver verkligen lite kläder. Byxor, framförallt. Sen önskar jag att jag ska kunna köpa en julgran också, men vi får se.

Det här är månaden när jag ändrar beteende och håller min egen budget. Häng på och gör ett omtag, ni andra som kämpar!

Bra kämpat! Hoppas att jag klarar av att följa budget också.
Har min andra månad med löneutmätning.
Får behålla 7447:- men blir inte mycket kvar att leva på.

Hyra 4000:-
El 250:-
Försäkringar 700:- (hem, katter)
Tv + telefon 700:-
Facket, a-kassa 375:-
Busskort ca 1000:-

Förstår inte riktigt vad jag ska ha råd att handla mat för.
Får kämpa på!

Får kämpa på!
Varför får du inte behålla till hyra och busskort plus ca 6000?

Får kämpa på!
Låter lite väl lite att behålla.. har du fyllt i allt rätt?

Varför får du inte behålla till hyra och busskort plus ca 6000?
Dom hade räknat på 10061:- tror jag det var plus hyra 8000:- sedan delat beloppet och dragit av 1500:- för matförmån på jobbet.
Har en sambo som tjänar mindre än mig.
Kan tillägga att han är i samma situation som mig snart då hans skulder redan är hos kfm.

Låter lite väl lite att behålla.. har du fyllt i allt rätt?
Fick aldrig fylla i innan den startade. Mitt arbete är i rekonstruktion så löneutmätningen startade innan jag skulle skicka in något.
Men känner också att det är lite lite men kanske stämmer?
Ringde kfm i fredags men köerna var ohålllbara. Ca 2 timmars väntetid.

Blev en rätt bra månad för min del. För behålla nästan 8000 (vanligtvis strax över 6000) pga lite övertid förra månaden. Detta är utöver hyran som ligger på 7800.
Dock lär december lönen bli skit pga karens och några dagar sjukskrivning denna månad.

Men allt som allt så har man strax under 5000 efter alla inköp som ska göras. Matkonto sköter sambon då jag tar hyran.
Hade varit skönt att göra en extra inbetalning på skulderna. Men gissar som sagt att det inte lär bli bra lön i december så lika att hålla i dom lite.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp