Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jobbet tar det bästa ur mig just nu och jag har svårt att hitta glöden riktigt. Jag hoppas att lite semester ska kunna hjälpa. Jag tror dock att jag egentligen vill och behöver byta bana, men det får bli höstens projekt att fundera mer kring det. Ekonomiskt är det iallafall bra med jobbhelg, det blir inga extra kostnader. Fortfarande syns inte vår löneökning på det preliminära lönebeskedet, men förhoppningsvis kommer det synas i nästa vecka. 11 dagar kvar till lön och inte många hundralappar kvar på kontot. Jag överlever men det är jobbigt. Varje gång.
Samma här. O kr kvar. Men fick en lott av en vän. Vill inte låna så gjorde hon så.Vann 300 kr. Räckte till lite mat. Nästa vecka ska vi ut och äta. Har 300 kr i kuponger. Ska f bjuda igen då. Tur man har gulliga vänner.

Samma här. O kr kvar. Men fick en lott av en vän. Vill inte låna så gjorde hon så.Vann 300 kr. Räckte till lite mat. Nästa vecka ska vi ut och äta. Har 300 kr i kuponger. Ska f bjuda igen då. Tur man har gulliga vänner.
Ja det är tufft, verkligen. Kan du se nåt du kan förändra till nästa månad så det blir bättre eller är det att det inte går runt alls?

Ja det är tufft, verkligen. Kan du se nåt du kan förändra till nästa månad så det blir bättre eller är det att det inte går runt alls?
Sanningen är att jag gör samma som gör att jag hamnat här. Köper mat o kläder till mina barnbarn mfl. Så svårt att sluta men blivit något bättre. Nästa månad ska det bli bättre. Inte låna ut något alls. Får tillbak pengar den 20:e. Så har jag lax 4 portioner, köttfärs 4 portioner. Kyckling 2 portioner. Havregrynsgröt till frukost, 3 äpplen och glass till efterrätt. Idag gjorde jag kladd kaka igen. Ska bjuda på köttfärssås o spagetti imorgon o kladdkaka o glass till efterrätt.sedan är det 4 dar till jag får tillbak pengar för det jag lagt ut. Pust jobbigt men bättre nästa lön. Hade velat ha lite till semestern bara. Måste gå med juni lönen.

Sanningen är att jag gör samma som gör att jag hamnat här. Köper mat o kläder till mina barnbarn mfl. Så svårt att sluta men blivit något bättre. Nästa månad ska det bli bättre. Inte låna ut något alls. Får tillbak pengar den 20:e. Så har jag lax 4 portioner, köttfärs 4 portioner. Kyckling 2 portioner. Havregrynsgröt till frukost, 3 äpplen och glass till efterrätt. Idag gjorde jag kladd kaka igen. Ska bjuda på köttfärssås o spagetti imorgon o kladdkaka o glass till efterrätt.sedan är det 4 dar till jag får tillbak pengar för det jag lagt ut. Pust jobbigt men bättre nästa lön. Hade velat ha lite till semestern bara. Måste gå med juni lönen.
Jag förstår. Det finns ju oftast en underliggande orsak till att man upprepar samma mönster även när dom inte är bra för en. Ja jag hoppas också få lite till semester, det är det enda jag önskar mig just nu. Det har varit så mycket med jobb, ekonomi, hälsa och stress så jag behöver verkligen hitta lite sinnesro.

Jag har skrivit om det förut. Att det konstanta tänkandet på pengar blir en stress. Jag budgeterar, kollar kontot, räknar om, typ dagligen. Räknar dagar till nästa lön. Läser här, skriver här. Det jag behöver är att sluta försöka kontrollera ihjäl allt och istället bli mer närvarande i nuet. Så nu när semestern närmar sig så känns det som ett bra läge att checka ut härifrån ett litet tag. Kanske en vecka, kanske en månad, kanske mer. Tills vi hörs igen, stort lycka till alla ni som kämpar och sliter. En dag i taget!

Senast ändrad:
Jag har skrivit om det förut. Att det konstanta tänkandet på pengar blir en stress. Jag budgeterar, kollar kontot, räknar om, typ dagligen. Räknar dagar till nästa lön. Läser här, skriver här. Det jag behöver är att sluta försöka kontrollera ihjäl allt och istället bli mer närvarande i nuet. Så nu när semestern närmar sig så känna det som ett bra läge att checka ut härifrån ett litet tag. Kanske en vecka, kanske en månad, kanske mer. Tills vi hörs igen, stort lycka till alla ni som kämpar och sliter. En dag i taget!
Har du gjort en skuldbok / pärm?

Jag har skrivit om det förut. Att det konstanta tänkandet på pengar blir en stress. Jag budgeterar, kollar kontot, räknar om, typ dagligen. Räknar dagar till nästa lön. Läser här, skriver här. Det jag behöver är att sluta försöka kontrollera ihjäl allt och istället bli mer närvarande i nuet. Så nu när semestern närmar sig så känns det som ett bra läge att checka ut härifrån ett litet tag. Kanske en vecka, kanske en månad, kanske mer. Tills vi hörs igen, stort lycka till alla ni som kämpar och sliter. En dag i taget!
Du är nog tillbaka om en halvtimme :D

Försök leva ditt liv utan att jämnt tänka på skulder. Har själv stora skulder och har snart löneutmätning. Men jag ser det som en väg tillbaka till livet. Innan jagade man möjligheter att betala tillbaka alla lån. Nu slipper jag det. Kommer ta många år innan jag är skuldfri men det går att leva ett bra liv med löneutmätningen.
hälsan går först så ta hand om dig själv. Försök inte att stressa.
Följer gärna tråden. Vi får peppa varandra.

Försök leva ditt liv utan att jämnt tänka på skulder. Har själv stora skulder och har snart löneutmätning. Men jag ser det som en väg tillbaka till livet. Innan jagade man möjligheter att betala tillbaka alla lån. Nu slipper jag det. Kommer ta många år innan jag är skuldfri men det går att leva ett bra liv med löneutmätningen.
Tänker på samma sätt som dig :)

Bra skrivet, men så svårt, känner mig som kriminell, nu har en stor skuld gått till KFM och fler på väg, känner nästan lättnad ibland för löneutmätning, men när man väl vet vad som väntar så känns det så jobbigt :-(

Men har jag inget annat val än detta scenario så blir det nog ändå skönt att slippa jaga pengar, ha ångest och må dåligt över skulder man inte kan betala på normalt sätt. Med 850 000 kr i skuld lär jag dock aldrig bli skuldfri, trots 10000 kr löneavdrag framöver, men det är som det är. Man får ta en dag i taget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp