Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bryta leasingavtal

Har en bil på leasing och har inte råd att betala längre.
Hörde om man kunde avbryta leasingen, javisst kunde man det men de kostar nästan 100” :(
Om jag lämnar tillbaka bilen och får fakturan för avbrott (bryta leasing) men struntar i att betala den för jag redan är hos kf, vad händer? Vet inte hur jag ska ta mig ur den här sitsen för ingen verkar heller vilja ta över mitt avtal.

Hörde om man kunde avbryta leasingen, javisst kunde man det men de kostar nästan 100” :(
Om jag lämnar tillbaka bilen och får fakturan för avbrott (bryta leasing) men struntar i att betala den för jag redan är hos kf, vad händer? Vet inte hur jag ska ta mig ur den här sitsen för ingen verkar heller vilja ta över mitt avtal.
Du får en ny skuld hos kronofogden.

Läggs till alla andra skulder hos kfm
Att folk inte vill ta över ett avtal är inte jättekonstigt. Får man välja att betala 3000 i månaden för en helt ny bil eller exakt lika mycket för en som är något år gammal, med risk att behöva betala för skador som tidigare ägaren orsakat väljer nog de flesta helt ny bil.

100k? Låter ju helt osannolikt dyrt. Jag skrev över våran leasingbil på en annan person för att få skuldsanering godkänd. Kostade 2000 kr.

100k? Låter ju helt osannolikt dyrt. Jag skrev över våran leasingbil på en annan person för att få skuldsanering godkänd. Kostade 2000 kr.

Men då var skillnaden just att ni hittade någon som ville ta över avtalet.

Det brukar finnas inskrivet i avtalet, man får betala kanske 75% av resterande leasingkostnader till avtalets slut.
är det då 2 år kvar och en bil för 5000i månaden hamnar man i ungefär dom beloppen.

Ja just det som är problemet, bilen är rätt nyuttagen men ingen som nappar ändå. Vet inte hur jag ska lösa det här.

Ja just det som är problemet, bilen är rätt nyuttagen men ingen som nappar ändå. Vet inte hur jag ska lösa det här.

Lyckades du få privatleasing när du redan hade kronofogdeärenden?

Borde vara ganska dåligt utgångsläge för en skuldsanering om läget är sådär.

Jag blev av med min leasing bil genom att lägga ut annons på Facebook. Någon nappade och hämtade den hela vägen från Stockholm. ( bor i Västra götaland) så visst kan du få bort den :)

Jag blev av med min leasing bil genom att lägga ut annons på Facebook. Någon nappade och hämtade den hela vägen från Stockholm. ( bor i Västra götaland) så visst kan du få bort den :)
Tack, låter lite hoppfullt iaf. Har den på blocket just nu men kanske skulle testa fb också :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp