Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Brixo privatlån – använder de Tink eller Kreditz vid ansökan?

Årsinkomst 420.000kr
Kreditbetyg normal runt 2,7% på UC, Hög på Creditsafe, och 6 på Bisnode

3 ff på UC
Inga anmärkningar
200.000 hos LF Finans
35.000 hos Ferratum
55.000 hos Amex
50.000 hos Klarna

Så kanske hög belåning. Skulle egentligen bara vilja samla de 3 minsta utanför UC (framförallt Ferratum) för att efter ff på UC är borta söka ett större samlingslån.
Rent spontant så känns det som du borde kunna få rätt bra hjälp via lendo/zmarta eller tom din vardagsbank.

dina förutsättningar är absolut inte dåliga men heller inte toppen, har du kollar med din bank? Ett möte dvs.

ska du samla allt eller ta ett nytt och för hur mycket?

Rent spontant så känns det som du borde kunna få rätt bra hjälp via lendo/zmarta eller tom din vardagsbank.

dina förutsättningar är absolut inte dåliga men heller inte toppen, har du kollar med din bank? Ett möte dvs.

ska du samla allt eller ta ett nytt och för hur mycket?
Nej jag har inte kollat med min bank (SEB), har fått för mig att dom är hårda och därför inte velat pröva ens.

Planen är att samla allt genom Lendo när ff är borta från UC men är ju några månader bort.
Hade därför bara velat söka ett samlingslån nu för Amex, Klarna och Ferratum.

Men mina transaktioner innehåller lite spel (inte för några större summor) men någon 1000 lapp i månaden. Är därför rädd att dra på mig någon onödig förfrågan och sedan bli nekad.
Kommer inte att spela något mer nu heller närmaste månaderna för att det inte ska spela någon roll med Kreditz eller Tink när jag söker stora samlingslånet (när ff på UC är borta). Hade ingen aning om att bankerna brydde sig om sådant innan jag läste här på detta forum. Hade kunnat förstå större summor, men inte kontrollerat nöjesspel.
Något tips på bank som beviljar lån men mina förutsättningar att lösa de 3 mindre lånen?

Kan säga att de nekade mig när jag var helt ren med jättebra bisnode och UC, inga spel transaktioner. Sökte sen ”tyvärr” på fairlo och fick 50 tusen direkt. Brixo fick jag bara besked om att de inte kunde låna ut för kalkylen inte gick ihop. Då hade jag inga lån och inga anmärkningar och 2 förfrågningar på bisnode. Med bra lön. Blev ju jätterädd att jag hade något fel på min upplysning eller något men nej var bara de som inte kände för det antar jag. Så jag skulle inte rekommendera att slösa en bisnode förfrågan på de.

Kan säga att de nekade mig när jag var helt ren med jättebra bisnode och UC, inga spel transaktioner. Sökte sen ”tyvärr” på fairlo och fick 50 tusen direkt. Brixo fick jag bara besked om att de inte kunde låna ut för kalkylen inte gick ihop. Då hade jag inga lån och inga anmärkningar och 2 förfrågningar på bisnode. Med bra lön. Blev ju jätterädd att jag hade något fel på min upplysning eller något men nej var bara de som inte kände för det antar jag. Så jag skulle inte rekommendera att slösa en bisnode förfrågan på de.
Oj vad konstigt. Nej då känns det ju inte ens värt att prova med tanke på att dina förutsättningar var mycket bättre än mina.

Hur är det med Remember? Är UC där som jag förstått men verkar som många blivit beviljade lån där med samma förutsättningar som mig. Någon som vet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp