Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brixo, lite nyare info om dem

har fått mail från brixo
signering med bank-id
faktura på epost
fast kostnad
tar uc

Har inte läst vidare positiva kommentarer här på forumet om Brixo men en hel del trådar är äldre så jag undrar om någon har lite nyare info om dem.

är de lätta? många ff, stort underskott etc
skickar de hem något per post?

verkar dyra ja men ändå billigare än mina kostnader just nu med alla jädra lån som jag klantat till det med o en bil som jag i ren idioti snart lagt ner 30t på utan att få mer än skrotvärdet tillbaka på den... samt kostnaden för att köpa en ny.. man är ju så jädra smart

all fräsch info om brixo mottages tacksamt!

har fått mail från brixo
signering med bank-id
faktura på epost
fast kostnad
tar uc

Har inte läst vidare positiva kommentarer här på forumet om Brixo men en hel del trådar är äldre så jag undrar om någon har lite nyare info om dem.

är de lätta? många ff, stort underskott etc
skickar de hem något per post?

verkar dyra ja men ändå billigare än mina kostnader just nu med alla jädra lån som jag klantat till det med o en bil som jag i ren idioti snart lagt ner 30t på utan att få mer än skrotvärdet tillbaka på den... samt kostnaden för att köpa en ny.. man är ju så jädra smart

all fräsch info om brixo mottages tacksamt!
Brixo är bättre än Oneorna i varje fall, kanske inte säger så mycket. Jag baserar detta på att Brixo har betett sej mycket bättre än Onea när alla mina lån gått till KFM och det blivit löneutmätning. Onea, till skillnad från Brixo, vägra att verkställa skulden för utmätning, vilket betyder att skulden växer med rasande fart, det borde vara förbjudet.

Jag ansökte för ca en månad sedan men blev inte beviljad.
Månadsinkomst 32000 kr
Synliga blanco ca 300000 kr
Osäker på mitt underskott men kring 50000kr
29 förfrågningar!

Brixo skickar bara fakturor på mail nu. I början skickade de post, men sedan ändrade dom. Jag fick lån från dem förra året, men de kanske har blivit hårdare? Tjänar 350 tusen, men har ganska mycket lån. De var ganska snabba med inkasso en gång när jag var sen, men svarar alltid snabbt på mail och är trevliga.

tack för svar låter ju relativt ok

men fick du någon återkoppling ljht på om det var underskott, antal ff eller något annat som spökade?

tack för svar låter ju relativt ok

men fick du någon återkoppling ljht på om det var underskott, antal ff eller något annat som spökade?
Nej men jag frågade å andra sidan inte vad orsaken till avslaget var. Men jag gissar på att antalet förfrågningar kan vara anledningen, är ju grymt mycket med 29 stycken :(

Hoppas att det går bra för dig och berätta gärna hur det går.

Jag har lån hos Brixo som är med på min ansökan om skuldsanering. Har ca 40 fordringsägare och de enda som motsatt sig skuldsanering är Brixo!
De tyckte att jag farit med osanning vid ansökan. Men som alla vet så är det inte så lätt att ha koll i ekonomiskt kaos.

De skickade även ett hot mail om att de skulle anmäla mig för det och att jag inte betalt nått alls vilket inte stämde. De hotade att de skulle söka upp mig på jobbet mm.. Jag skrev att jag skulle anmäla dem för ofredande och till FI. Då kom ett förlåtmail om att det blivit fel... otäcka tycker jag att bete sig så!!

Vet inte om jag gjorde dumt nu men provade brixo istället för onea. en uc är ok om det sköts diskret och det var ju lägre kostnader. jag fick meddelande om manuell granskning är det bra eller dåligt? bättre än avslag direkt iaf tänker jag.
Jag provade att söka maxbelopp, är det någon som vet om m d m kan bli erbjuden ett lägre belopp eller om det bara är avslag.

Någon som vet hur lång tid det tar innan svar? Allt jag fått är ett mail där de säger att de ska försöka höra av sig inom 24 h. låter lite vagt tycker jag.
Tar de så lång tid på sig? är det bra eller dåligt att inte få svar snabbt?

Usch att man ska behöva hålla på så här, nästa år är jag klar med några större lån och då kan jag ta ett riktigt lån och baka ihop allt skräp.

Jag har lån hos Brixo som är med på min ansökan om skuldsanering. Har ca 40 fordringsägare och de enda som motsatt sig skuldsanering är Brixo!
De tyckte att jag farit med osanning vid ansökan. Men som alla vet så är det inte så lätt att ha koll i ekonomiskt kaos.

De skickade även ett hot mail om att de skulle anmäla mig för det och att jag inte betalt nått alls vilket inte stämde. De hotade att de skulle söka upp mig på jobbet mm.. Jag skrev att jag skulle anmäla dem för ofredande och till FI. Då kom ett förlåtmail om att det blivit fel... otäcka tycker jag att bete sig så!!

Hej!

Vet att detta inlägg är gammalt men hur har det gått för dig? Sitter nu i samma sits och har fått samma hot om polisanmälan från Brixo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp