Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brixo inkasso (bfm eller externt)

Ni som hamnat hos bfm? Vad händer om man inte betalar inom dessa 8dagar. Låt säga att man betalar efter 10 dagar?
Detta gäller alltså bara en förfallen faktura.

Hej jag har blivit försenad med Brixo för första gången och mailade med dem. Ok sade de, vi ska inte skicka till inkasso men du får betala förseningsavgift. Dealen var betalning nu på fredag.
Men igår får jag mail från dem, ett inkassokrav och det står också att det skickas per post. Så jag mailade tillbaka till dem och klistrade in mitt tidigare mailsvar från dem. Då fick jag något skumt svar om att de alltid skickar ut fakturor mellan 10-13 varje månad och att de skickar ut inkassobrev per post.

Så jag undrar nu om någon vet hur snabbt ett sådant här inkassobrev kommer i posten. Ska jag räkna med att det gick iväg igår när mailet kom? Vet ni om det brukar gå fort eller ta en vecka.

Sen kan jag ju konstatera att de uppenbart inte är att lita på när den ena säger ingen inkasso och det sedan kommer ett krav :/
Om någon vill veta så var brevet från inkasso daterat samma dag som mailet (8/10) men det kom inte förrän tisdag 15/10 och då hade jag haft postutdelning även fredag 11/10. Så det tog några dagar, kanske hade det kommit på måndagen om jag haft posten då.
Väldigt lättad, hade postvakt to-fre där.

Det är bara Luma som är värre än de här

Mitt hamnade hos kfm efter deras egna inkasso o då gick Brixo med på att dra tillbaka skulden och upprätta en avbetalningsplan .

Hoppas det har löst sig för dig
Hade du stor skuld och fick du betala en stor summa för att de skulle dra tillbaka?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp