Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brixo inkasso (bfm eller externt)

Hej,

Jag har skulder till Brixo och deras kompanjoner Merax och Flexkontot. Skulderna är uppsagda och har hamnat hos deras interna inkassobolag BFM. Jag har betalat 1500kr/skuld för att få möjlighet till en avbetalningsplan. Jag väntar just nu på svar om det blir godkänt eller ej.
Jag har några frågor som jag hoppas att någon kan svara på utifrån erfarenheter i närtid.
1. Brukar de bevilja avbetalningsplaner?
2. Använder de ett externt inkasso efter sitt eget interna eller är det kronofogden sen?

Tack på förhand :)

1. De beviljar aldrig och även om de säger att de gör det så måste du själv hålla koll på inbetalningen. Ja så låter det, men vad som händer är att de skickar till kronofogden ändå.

Hej,

Jag har skulder till Brixo och deras kompanjoner Merax och Flexkontot. Skulderna är uppsagda och har hamnat hos deras interna inkassobolag BFM. Jag har betalat 1500kr/skuld för att få möjlighet till en avbetalningsplan. Jag väntar just nu på svar om det blir godkänt eller ej.
Jag har några frågor som jag hoppas att någon kan svara på utifrån erfarenheter i närtid.
2. Använder de ett externt inkasso efter sitt eget interna eller är det kronofogden sen?

Hur har det gått?

Hej,

Hur lång tid tog det innan det blev uppsagt?

Jag fick avbetalningsplan hos dom
Eller som dom kallar det frivilliga betalningar

Mitt hamnade hos kfm efter deras egna inkasso o då gick Brixo med på att dra tillbaka skulden och upprätta en avbetalningsplan .

Hoppas det har löst sig för dig

Hej jag har blivit försenad med Brixo för första gången och mailade med dem. Ok sade de, vi ska inte skicka till inkasso men du får betala förseningsavgift. Dealen var betalning nu på fredag.
Men igår får jag mail från dem, ett inkassokrav och det står också att det skickas per post. Så jag mailade tillbaka till dem och klistrade in mitt tidigare mailsvar från dem. Då fick jag något skumt svar om att de alltid skickar ut fakturor mellan 10-13 varje månad och att de skickar ut inkassobrev per post.

Så jag undrar nu om någon vet hur snabbt ett sådant här inkassobrev kommer i posten. Ska jag räkna med att det gick iväg igår när mailet kom? Vet ni om det brukar gå fort eller ta en vecka.

Sen kan jag ju konstatera att de uppenbart inte är att lita på när den ena säger ingen inkasso och det sedan kommer ett krav :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp